Tre siktar på att öka marknadsandelen med 1 procent 2013

Tre ska öka sin marknadsandel i Sverige med omkring en procentenhet i år, men planerar inte att ta till prisvapnet igen för att uppnå det säger Tres vd Peder Ramel i en intervju med nyhetsbyrån Reuters. Tre har sedan början av 2007 ökat sin marknadsandel i Sverige med cirka en procentenhet per år. – Vi har en försäljningsbudget som ska uppnås. Den bygger inte på marknadsandelar utan på antal abonnenter, men effekten blir ungefär en procentenhet har vi sett historiskt, säger Peder Ramel. Under våren 2012 präglades den svenska mobilmarknaden av ett priskrig mellan Tre och Tele2. Enligt Peder Ramel planerar bolaget inte någon liknande kampanj i år. – Det finns ingen anledning att förstöra marknaden utan man får försöka vara lite begåvad. Kan vi ha en hygglig marginal samtidigt som vi växer så är det idealet, säger han.
Källa: IT24, 13-03-20, Tre: Inget nytt priskrig

Sponsorer