1

Tråd: E220 kraschar trots connection tracker aktiverat i Dovadon

Hej, då var det dags för min första post här.

Likt ett urverk så har min E220 börjat krascha så fort jag åker hem från vårt fritidshus där den står inkopplad i en Dovado UMR. Symptomen är att den slutar svara på sms-kommandon. Jag har startat connection tracker, men det verkar som att "internet-sidan" fortfarande fungerar när "sms-sidan" lägger av. Kan det verkligen vara så att modemet lägger av men att dovadon fortfarande tror det fungerar och därför inte gör en restart?

Jag har INTE testat att använda y-kabeln för att få extra kräm till modemet då jag inte har någon sådan tillgänglig, så jag inser att det kan vara en möjlig felkälla.

Jag HAR uppdaterat E220 firmware till 11.117.10.03.99, men det gjorde ingen skillnad.

Jag HAR uppdaterat UMR firmware till 4.1.1, men det gjorde heller ingen skillnad.

Någon som har några tankar om mitt problem? Jag inser att en snabb fix skulle vara en timer som bryter strömmen varje natt, men jag vill helst slippa det.

Mvh
André

2

Sv: E220 kraschar trots connection tracker aktiverat i Dovadon

E220 måste använda Y kabel

3

Jag säger samma, testa med Y-kabel, har du ingen så finns det hos Kjell och Company: http://www.kjell.com/content/templates/ … ,151500000

Hoppas det löser sig med Y-kabeln och ha ett bra 2010 smile

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

4

jag lödde ihop båda matningarna inne i UMR så att E220 funkar med vanlig kabel, lite ortodox lösning men har funkat ok med e220 sedan dess.

5

Funkar det lika bra att sätta E220n i en USB-hubb med egen strömförsörjning? Jag behöver ha en USB-port till min TellStick..

./sajb

6

skulle kunna funka med 'förlängningssladd med strömmatning' som diskuterats i andra trådar (om du behöver produkt nr för saker som är testade och funkar).

så ja extra matning borde funka.
om nu umr'en inte räcker som matning för båda.