1

Tråd: Huawei E1750 med Dovado UMR Fungerar inte ! eller ibland...

Efter en uppdatering av dovadon till 4.0.2 Så hittade den modemet. Fick de å fungera i några timmar iaf.. Dagen efter hoppar inte modemet igång i dovadon, modemet fungerar fint direkt i dator.. På w lan i dator hittar jag dovadon å kommer in i den men Modemet är disconnect. Fungerar inte å connecta den heller.

Har provat allt "tror jag iaf" men den hoppar inte igång. Någon som vet vad som hänt ??

# DOVADO                   UMR
# 4.0.2                        Firmware version
# Huawei E1750         Modem
# 11.126.00.00.00      Modem firmware
# Telenor                    Operatör
# internet.telenor.se  APN)
# Firefox, IE                Webbläsare)

OBS !!!  Den hoppade precis igång igen... Är den så opålitlig ?? Fungerar när den känner för de ?

Dovado umr, E1750 med telenor,iphone3gs16, å massa andra saker... yikes

2

Sv: Huawei E1750 med Dovado UMR Fungerar inte ! eller ibland...

Ska tillägga att jag igår kopplade in blu-ray spelaren med kabel och Nintendo wii trådlöst å fick de å fungera då ! 

Hade förut mobiltbredband från 3 och deras D100 router och ibland så störde luftvärmepumpen den routern men bara i hastigheten, inte att den inte fungerade alls... Kanske är pumpen som gör att dovadon inte fungerar till 100% ??

3

prova detta:  http://mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=1271

4

mr_fridhem skrev:

Hade förut mobiltbredband från 3 och deras D100 router och ibland så störde luftvärmepumpen den routern men bara i hastigheten, inte att den inte fungerade alls... Kanske är pumpen som gör att dovadon inte fungerar till 100% ??

är inte så att pumpen har 'något tekniskt fel' om den stör annan utrustning?
prova att koppla router på annan 230volts fas som inte pumpen är kopplad på, och justera ev placeringen på routern i förhållande till pumpen.

är det en mjukgående pump eller en på/av pump?
kan vara motor regleringen som skickar skräp ut på elnätet, brukar även påverka wifi så detta tex går långsammare och strular.
apparaten jordad korrekt?

hade en 3fas pump som var 'helt sjuk' att störa allt annat även mobil telefoner, efter div diskussioner med tillverkaren så visade det sig att "störnings filtren" var felaktiga på samtliga enheter i den serien och fixades.

5

Nu på morgonen var inte modemet igång i routern "igen" Var tvungen å koppla bort strömmen på dovadon en stund innan modemet hoppade igång..  Blir de så varje gång man stänger av datorn ?

Samir: Gjorde de där på länen du skickade.. Får se om de blir någon skillnad..

G-man: Hur menar du med: mjukgående pump eller en på/av pump?   allt är jordat på rätt sätt vet jag..

6

har du funktionen som håller uppkopplingen igång hela tiden "Connection Tracker" ?
leverantörerna har en tendens att koppla ner inaktiva anslutningar.
annars får du liknande problem.

7

Har de igång nu efter jag gjorde de som de stog i länken samir skickade. Ska kolla imorgon bitti hur de är då...

En annan grej som jag inte får att fungera med dovado är mullvad.net . Den connectar inte alls nu.... fungerade utan problem på D100. Någon som har nå förslag på de ? smile

8

Kör E1750 telenor och UMR.
Funkar utmärkt här än så länge.
(Stockholm).

Gröna UMR power lampan blinkade vid de två första gångerna jag körde vilket var lite konstigt men ej så nu längre!

Lika snabb och stabil som vid direktinkoppling i datorn.

Med 3 har jag däremot haft problem mycket länge både via UMR och direktiinkopplat.
Verkar funka utmärkt nu med senaste 3Connect!
http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=1354
Tack Samir.

9

Modemet var igång nu på morgonen så nu verkar de fungera ! smile  Tack till samir å ni andra :-)

Bara försöka få igång mullvad sen....