1

Tråd: Får bara upp Telia 2G med Huawei E1550

Hej

Fick mitt upplåsta Huawei E1550 idag å när jag söker nät hittar den bara Telia 2G i programvaran den installerade, Tele2 Mobile Partner. Vad kan det vara för fel? Med simkortet i mobilen så får jag full mottagning på 3G via telia. Men 3G donglen vill bara koppla upp över GPRS.

2

Sv: Får bara upp Telia 2G med Huawei E1550

Fick upp Tre och Sweden 3G som 3G nät nu, men fick inte ansluta till något av dem. Beror de på att jag satte i mitt vanliga telia 3g mobilabb simkort? Enda som jag får ansluta till med Huawei modemet är Telias 2G nät sad

3

Blev less på skitmodemet och köpte ett paket från telia med modem och mobilt kontant bredband. Inte heller med det simkortet i E1550 modemet går det att registrera sig mot telias 3g nät. Fungerar med båda simkorten i E1750 modemet som var med i telias paket. Vad kan det vara för fel på E1550 modemet? Det ska vara upplåst och jag kan registrera och ansluta mig med telias 2g nät, men inte 3g som sagt.

4

dålig mottagning, då väljer dom 2G.
prova att forcera 3G om det går.

5

Inte det som är problemet, får upp 3G nätet när jag söker efter nät manuellt i anslutningsprogramvaran. Sen måste man ju välja det nätet då säger den bara registered failed. Spelar ingen roll om jag är utomhus och har full mottagning blir samma sak ändå.

6

"Tele2 Mobile Partner" = funkar bara med TELE2 och tele2 har roming på telias 2G nät.
byt programvara i datorn, till någon som är olåst så du kan välja fritt vem modemet skall ringa upp.

och:
"Sim Registration Failed means simply you have a blocked/locked phone"

7

Har testat med alla möjliga programvaror, modemet skall vara olåst men jag tvivlar på det. Men borde inte det vara låst för telias 2g nät då också? När jag kollade firmware informationen osv med DC-unlocker så stod det att den var olåst där har jag för mig.

8 Senaste redigerad av G-Man (2009-12-08 20:06:08)

modemet kanske är stöld anmält av någon anledning, fråga 3G operatören.
kan vara en typo.

eller så funkade inte DC, vilket händer ibland.