Sv: E1820 full speed in DOVADO UMR
aha ok
men jag får in HSPA+ och 3 staplar
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » E1820 full speed in DOVADO UMR
Sidor Föregående 1 2 3 4
Du måste logga in eller registrera för att svara
aha ok
men jag får in HSPA+ och 3 staplar
Mjukvara och hårdvara just nu.
- DOVADO UMR, Firmware 4.0.2
- Huawei E182E
- Modem Firmware 11.823.03.01.00.B427
- Mobile_Partner_11.030.01.07.03
- Tre, bredband.tre.se
Med modemet i PC:n så har jag
- Upp. 3-4mbit
- Ner, 12-14mbit
Då jag ansluter modemet i DOVADON så har jag
- Upp, 0.5-1mbit
- Ner, 2-3Mbit
Jag har läst FAQ:n på dovado.com och följt de tipsen där, dock så kvarstår problemet med den dåliga prestandan då modemet är anslutet i routern.
Tips mottages mera än gärna, det skulle vara fint att köra full fart även i routern då Tre nu uppgraderat till 21mbit ner och 5mbit upp
Ser att din firmware har lite annan revision?
I tried the 11.815.06.00.00 firmware from Starhub in Singapore, and the max speed was 3.1Mbps, on three seperate tries. I noticed that it changed the product model name from E1820 to E1820-0 as well.
Conclusion is, use the new 11.820.03.00.00 firmware from Tele2.
Jag har läst FAQ:n på dovado.com och följt de tipsen där, dock så kvarstår problemet med den dåliga prestandan då modemet är anslutet i routern.
Prova med att aktivera "3G General" profil under SYSTEM->NETWORK SETTINGS.
Save and Restart.
Har 3G General" profilen aktiverad, Innan det så hade jag 0,2 ner och 0,05 upp Så efter aktiveringen av 3G General vart det bättre, dock inte ens i närheten av vad jag har då modemet sitter direkt i datorn.
Testade precis och fick följande resultat
Modemet anslutet direkt i datorn
- Ner, 12,21 mbit
- Upp, 3.97mbit
Modemet UMR:en
- Ner,1,82mbit
- Upp, 0.34
Fråga.
Var ligger routern och var ligger datorn när du har modemen direkt i datorn? Exakt samma plats eller andra sidan huset? Från det jag ser, du kopplar mot två olika basstationer eftersom din UMR får bara 384kbps på upplänken, vilket är ett basic HSDPA station, jämfört med din dator, som kopplar upp mot 21Mbps HSPA+ basstation.
Var befinner du dig?
UMR:en med modem i står på bordet. Mottagningen är 41%
Datorn är ansluten via nätverkskabel till UMR:en med en 0,5 meters nätverkskabel
Modemet anslutet i datorn.
Datorn står på exakt samma plats som UMR:en gjorde med modemet
Har även testat med att köra trådlöst mellan modem och UMR, resultatet är det samma.
Kan man se i UMR:en vilken anslutning jag har?
Kan du prova lägga USB modemet vertikalt mot fönstret för att se vad du får?
Huawei E182E / E1820 har inte sån bra omni antenn i sig. Jag vet själv från mina tester att om den ligger horizontalt, så får jag många gånger t.o.m 1/3 av det jag får när den står rakt upp.
man kan även vrida dongeln, när den tex hänger i en usb sladd.
ger som samir skriver jätte skillnad mot om den vrids 90 grader fel, där det nästan är radioskugga.
Sidor Föregående 1 2 3 4
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » E1820 full speed in DOVADO UMR