Tråd: Vilken lösning?
Hej,
Sitter idag med ett Globetrotter kort från Tre, tror det är uppgraderingsbart till 7,2 men är inte säker, till denna kör jag en Linksys WRT54G3G, om vi bortser från att routern måste startas om 1 ggr om dagen så fungerar det helt ok.
Väntade fram till december på att Tre skulle släppa en uppgradering så att jag kunde ta del av 7,2, dock kom det upp ny information den 31/12 om att uppgraderingen nu kommer att släppas för i jan/feb, jag som bara väntat......
Istället har ju nu Tre Släppt Bredband Pro, bättre upphastighet hade ju varit skönt, dock är det ju inte sä lätt som det verkar, Bredband Pro finns ju endast med USB-modem. Jag sitter ju som sagt idag med ett PCMCIA kort, min router stödjer ju också bara PCMCIA, inte USB. Ska jag alltså byta till Bredband Pro måste jag också byta router.
Vidare läste jag något inlägg om att det finns användare som redan idag kan köra Bredband Pro utan att byta abonnemang, hur går det till? Kan jag uppdatera vida leverantören direkt på något sätt?
Är ni med på mitt problem? Vill ha snabbare uppkoppling men kan ju inte hålla på att köpa ny utrustning hela tiden för att få det att fungera, om jag nu byter till Bredband Pro, köper en ny router typ Dlink Dir-415, kommer det då att hålla även för nästa uppgraderingen till 14,4?
Till sist kanske en dummare fråga, sitter sedan tidigare med en Dlink Dir-655 med USB-ingång. går den ingången på något vis att använda till ett USB-modem eller är det bara för firmware uppdateringar?
/Zlatan