Dom står i inomhusmiljö och utsätts inte för extrem miljö. 3GN är en alldeles för ny produkt för att kunna säga nått om stabilteten. Jag pratar om routers som står på 24/7/365 och då märker man efter nån dag/vecka att många kombinationer inte alls är så stabila. Om du kör en router nån timme, kopplar ur den och kopplar upp igen nästa dag märker du kanske inte att systemet inte är så stabilt.
Jag har testat 3, Tele2, Telia, Telenor, Ice, Polska Play, Polska Era, Polska Plus, Polska Orange.
Det har hänt att jag lagt ner tusenlappar på att åka iväg 100-tals kilometer för att installera en router som hängt sig efter bara 7-8 timmar, startat om den (remote) och haft en ny hängning efter 2-3 timmar, startat om och haft en hängning efter 15 minuter. Mailat supporten@dovado och fått reda på att modemet inte ska användas med deras utrustning. Bara hosta upp 1000-lappar på ett nytt modem och 1000-lappar på ny resa för att byta modem, bara för att Samir inte känner nått ansvar att skriva på hemsidan att Option 225 + UMR = Problem. Det är ju trots allt inte han som tillverkar modemen, så varför ska han upplysa kunderna? Snacka om brist på respekt för sina kunder.
Samir: "In any case, the modem you have is what I suspected it would be, unfortunately. It is an Option 225 modem. The Option brand, along with Novatel Wireless tend to bug out after an unpredictable amount of time. They lock up entirely and all ports of communication become unreachable. We cannot do much about that at all, I"™m afraid."
När man sedan hör hans förslag att man ska bryta strömmen en gång om dagen för 29 kr, så fattar man varför detta företag som satsar 100% på utveckling inte kommer framåt med utvecklingen.
" The only thing I can advise now is that you fork out 29kr for a power-timer which one would use on the lights at home, so you can switch the router off and on once or twice a day at the odd hours of no usage."