Vitsen med två antenner är diversity, dels spatial, dels polarisationsdiversity om du ändrar orienteringen av antenn två. Splittern ger samma signal i båda uttagen så då tappade du vitsen med två uttag. Av samma skäl vore det ingen vits med att sammanföra antennerna i en WLAN accesspunkt med flera MIMO antenner via splitters till en antenn. Splittern i sig måste dämpa flera dB dessutom. Frågar du Infoferenda kommer de säkerligen att avråda.
Andra på forumet har nämnt att farten dubblades med bra antenn på RX.
Sätt en mindre riktantenn på RX-kontakten och pröva olika basstationer. fast jag skulle börja med att koppla loss den befintliga sprötantennen från D35 och använda en koaxkabel som förlängning för att testa vad en rundstrålande antenn ger. kabeln har du användning för vare sig du sedan kör rundstrålande eller riktantenn. Kanske, kanske inte det går fortare om du riktar RX mot en annan bas. Det kan gå fortare med samma bas ändå pga diversitymottagnintgen.
Köp övergång TNC till FME per post från Elfa. En hane TNC till FME och en hona TNC till FME. Däremellen vanlig koax med FME.
elfa 46-631-34 hane tnc till fme. Hittar inte hona tnc till fme, man får pyssla med fme till bnc hane 46-631-26 och en hona bnc till hona bnc elfa 46-333-1 som går in i antennen (bnc hona till TNC hane funkar alltså men sitter inte fast). TNC hane till FME finns på andra ställen men eftersom den bara behövs för denna provisoriska koppling så letar jag inte. (jo en sån här http://www.cell-phone-accessories.com/p … f-icl.html
PS Elfas site strular med internet explorer
Du har redan bra signalnivåer men inte särskilt bra speed. Med en riktantenn också på RX kan du få renare signal (mindre reflexer, signal bara från en basstation) vilket är väsentligt för farten. Det lärde jag mig av supportens support och det funkade.
När det gäller att få ren signal är det inte bara stor förstärkning i antennens huvudriktning som är viktig utan även att den inte tar signaler från annat håll. På en yagiantenn är det rätt stor baklob. Därför är reflektorns utformning intressant. Infoferendas och ices antenner har bara ett enkelt reflektorspröt medan Dialects ACY7 från carant har en "vägg" bakåt som borde blockera mer. Antennen är dessutom mycket lätthanterlig och enkel att montera.
Ice satsar på VoIP så dina erfarenheter av fast VoIP bör vara viktiga för dem. Behövs det 0.7 i UL så har jag dock svårt att se att rörlig VoIP kommer att funka för radiolänkhastigheten varierar kraftigt och momentant när ett fordon rör sig i skog.
LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.