Sv: E1820 full speed in DOVADO UMR
Ingen skillnad. Ner 2-4. Upp 1-1,25.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » E1820 full speed in DOVADO UMR
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ingen skillnad. Ner 2-4. Upp 1-1,25.
Och i datorn?
Det är i datorn.
Tanken bakom den här tråden är hur man får bättre fart med en Huawei E1820 eller Huawei E182e när ansluten mot en DOVADO UMR.
Den senaste Huawei firmware var inte avsedd för att föbättra hastigheten i datorn. I gamla firmware hade man full hastighet i datorn, men på routern hade man under 3Mbps.
Firmware'n borde användas bara om man behöver boosta upp hastigheten i routern egentligen.
Bra! då är jag redo att koppla in en dov.
ok, men bara så du vet att du kommer troligtvis INTE få bättre hastigheter i routern än i datorn. Datorn är alltid den bästa referesen när det gäller modem eftersom de är först o främst gjord för Windows. Routern körs på Linux.
Om man bor i Danderyd och kör en e182:a, får man också in 7mbit då? Eller ligger det för långt ifrån en mast?
Nån som vet hur man uppdaterar med Mac?
Jag har Tre och FW 11.815.03.03.00. Modemet heter E182E men jag antar att det är samma?
Nån som vet hur man uppdaterar med Mac?
Jag har Tre och FW 11.815.03.03.00. Modemet heter E182E men jag antar att det är samma?
Du får hitta en kompis som har en pc, eller kanske köra någon form av virtuel snurra på macen, eller bootcamp.
Kommer alla de nya modemet med den senaste firmwaren eller måste man uppdatera det första man gör?
Från tex Tele2?
Jag har fått med gammal fw, förra veckan.
Tja...
har en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med, har tele 2 mobila bredband med modemet E1820 med senaste FW och dovado umr med senaste FW. problemet är att jag inte kommer upp i samma hastighet med umr:n som med modemet direkt i datorn,
Med modemet i datorn: Ner- 7,0 / Upp- 1,2
Med modemet i umr: Ner- 4,7 / Upp- 1,2
Och då står umr typ trettio centimeter över datorn.
Någon som har nån lösning på detta?
Slash,
Håll din USB modem vertikalt och se om det hjälper. Jag får runt 10Mbps nästan varje gång så här i Kista.
Har just fått en ny E1820 av Tele2 när vi tecknade Tele2 Large (10Mbps abb.).
Den kom med firmware 11.815.06.00.00 och beteckningen under MODEM->MODEM STATUS visar "E1820-0".
Jag får 3.30Mbps ner och 1.24Mbps på DOVADO UMR. I datorn får jag 6.59Mbps ner och 1.28Mbps upp. Efter en firmware uppgradering till 11.820.03.00.00 så fick jag likadana siffror på DOVADO UMR som när jag använder USB direkt in i datorn. Modemets namn döps då om till "E1820" efter uppgraderingen.
tcô¼ss!
hej hej
undrar om jag kan få lite hjälp har skaffat en E182E med 3 idag den kom med firmware11.815.06.00.00 fast jag uppgradera till den från Tele2 men får bara:
2,5 mbit ner
1,1 mbit upp
Det är nästan exakt samma värden som med mitt gamla modem som var en E220.
Några tips?
hej hej
undrar om jag kan få lite hjälp har skaffat en E182E med 3 idag den kom med firmware11.815.06.00.00 fast jag uppgradera till den från Tele2 men får bara:
2,5 mbit ner
1,1 mbit uppDet är nästan exakt samma värden som med mitt gamla modem som var en E220.
Några tips?
Vad testade du den i? DOVADO UMR eller direkt på datorn? Om hastigheten direkt in i datorn ger dig bara 2.5Mbps, så kommer inte firmware uppgraderingen göra nån skillnad, tyvärr.
Hej igen,
Har testat att hålla modemet vertikalt men utan någon vidare förbättring av hastigheten ner med modemet i umr,
har du några andra råd att ge mig?
kan det ha att göra med några inställningar på umr:n
Jag testade i både datorn och Dovadon.
Kan jag bo för långt bort från en mast?
Nja, testa runt klockan (morgon, eftermiddag, afton och sent på kvällen) och jämför. Dessutom kan du hålla ditt modem vertikalt vid fönstret (du fick en USB kabel tillsammans med din E182E) där signalen är som bäst.
Lycka till!
Tack för hjälpen nu får jag in 29 % signal styrka och 4 mbit ner och 1,3 upp.
TACK!
Ladda ner endast firmware härifrån och följ instruktionerna väldigt noggrant!
Hej igen Samir.
Skulle man bara ladda ner firmware filen?
Ja, det räcker med den om inte du har några problem med Vista. I så fall kan du ladda ner software också.
Hej igen tänkte bara fråga är det logiskt att jag bara får 29 % signal styra när närmsta basstation är ca 1 km bort?
Då jag inte kunde hålla mig att prova om det är värt 200.-/månaden extra så...
jag får 0.31/0.33 med E1820 kört via UMR med Tele2 abg.
tja, inte är det UMRs fel iaf
artontjugo återlämnat till ägaren med dennes dator
Då är du utanför HSPA täckning, och sitter i en gammaldags UMTS zon.
Synd.
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » E1820 full speed in DOVADO UMR