1

Tråd: 3Connect kan inte ansluta igen efter nedkoppling

Jag har ett enormt irriterande problem som jag prata med 3 om för ett bra tag sedan men som de inte kunde lösa då ("prova att installera om").

Problemet jag har är att om min uppkoppling av någon anledning avbryts så måste jag starta om datorn för att det skall börja fungera igen. Alltså, om jag sätter datorn i sleep, hibernate eller om jag helt enkelt kopplar ned genom mjukvaran så måste jag starta om datorn för att kunna koppla upp mig igen.

Trots att man ser i mjukvaran att den har signal och man kan trycka på Connect så kommer det upp ett felmeddelande om att anslutningen misslyckades. Startar man om datorn funkar det igen. Mycket iriterande.

Nån som känner igen sig och har en lösning?

All hjälp uppskattas.

2

Sv: 3Connect kan inte ansluta igen efter nedkoppling

Se om du de finns någon ny firmware, samt kanske byta dashboard från 3connect till mobile partner. Se om de hjälper.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Jag har senaste mjukvaran från 3 så där kan jag inget göra. mobile partner vet jag däremot inte ens vad det är, ska undersöka.

4

Här kan du ladda ner bland annat.
http://www.unlockhuawei.info/index.php? … %20Generic

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

stäng programmet  ,  dra ut modemet  en stund typ 30 sekunder  sätt i modemet starta programmet¨ iblad får man upprepa proseduren 2 gånger   antar att det tar lite tid att "lägga på" "koppla ner "

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

6

Tack tack, jag ska prova det som föreslagits när jag har tid så får vi se.

7

Problemet är löst!

Men tyvärr var det inget av ovanstående som löste problemet utan något annat. I windows device manager så stängde jag av alla USB Root Hubs tillåtelse att sätta USB-devices i sleep mode. Efter det och en reboot så kan jag nu försätta datorn i sleep och även koppla ned mig via 3Connect för att sedan kunna koppla upp mig utan en reboot.

Bra tips om någon har samma problem.