1

Tråd: SMS funktion för E1820

Jag går och funderar på att köpa en Dovado UMR, tycker bland annat att SMS funktionerna verkar användbara men jag ser tyvärr i kompatibilitetslistan på Dovados hemsida att SMS funktionen inte fungerar med mitt modem Huawei E1820.

Någon som vet om det är något sådant stöd på gång eller åker man på att skaffa ett annat modem om man vill ha den funktionen?

2

Sv: SMS funktion för E1820

Jag skulle med vilja veta, då det för min del lutar åt ett Tre abb, där man får just detta modem.

Om det inte supportas idag, är det ngt en ny FW till UMRn kan råda bot på, eller är det något med modemt som gör att det helt enkelt inte går tekniskt?

3 Senaste redigerad av Mathias (2009-11-06 08:37:57)

Problemet med E1820 är att det inte svara på standard AT kommandon för SMS,

Om vi frågar modemet om det har några SMS så säger det hela tiden att modemet att det inte har några SMS.

Så problemet ligger inte i UMR:en utan i firmwaren på E1820 att de inte använder sig av standarden för SMS. Vi har sett det på andra Huwawei modem i de flesta fall har det då hjälpt att byta firmwaren på sitt modem.
Vi har idag inte sett någon firmware för E1820 där det fungerar.

Mer info ang SMS
http://www.developershome.com/sms/howTo … singPC.asp
^^för tekkis lite mer djupgående info.

Mvh
Mathias

4

samma trötta AT kommandon som man lekte med på 80talet med 75baud modemen... uj utvecklingen går framåt wink