Sv: E1820 full speed in DOVADO UMR
Micke,
Se till att använda "3G General" profil på SYSTEM->NETWORK SETTINGS sidan, som beskrivet här: http://www.dovado.com/hspa
Tack
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » E1820 full speed in DOVADO UMR
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Micke,
Se till att använda "3G General" profil på SYSTEM->NETWORK SETTINGS sidan, som beskrivet här: http://www.dovado.com/hspa
Tack
Nja...Dovado:n är faktiskt lite snabbare i båda riktningar! Tack för det!
Ibland får jag kanonvärden för â–¼ och även någorlunda värden förâ–².... men tendensen att E1820:an har svårare uppströms kvarstår!
Jag förstår inte riktigt sambandet....när jag har höga värden nedströms, varför får jag då ibland samtidigt så väldigt låga värden uppströms?
Blir det någon "krock" i luften eller i basstationen kanske? Ha, ha!
Är nu tyvärr tvungen att använda E170:an pga "Slingboxen"? Annars kommer det ju inte fram tillräckligt med "saft" i Spanien! E1820=bortkastade pengar???
Samir...jag följde alla dina råd och har alla dessa inställningar...tro mig!
Det är något annat konstigt med min E1820:a?
Jag avvaktar nu och kör fortsättningsvis med E170:an...det funkar ju klockrent!!!
Micke,
Jag tror dig, men jag brukar få mellan 1-2.5Mbps uppåt med Huawei E1820 och E182e. Modemet i sig klarar av 5.76Mbps uppåt, men i verkligheten skulle jag tro max 3.5-4Mbps upp.
Huawei E170 klarar max 1.3-1.4Mbps uppåt.
Försök flytta routern runt lite så att modemet står upp vertikalt. Jag har märkt att den funkar bäst så.
Kanske inte rätt forum... Jag skulle vilja uppgradera firmware på mitt E1820 för att få upp hastigheten, men jag har Mac. Går det?
E1820 snackas det inte så mycket om någon annanstans, så det vore bäst att du kontaktar din operatör.
Kanske inte rätt forum... Jag skulle vilja uppgradera firmware på mitt E1820 för att få upp hastigheten, men jag har Mac. Går det?
Tror inte att det finns något program för att uppgradera om du kör Mac OSX. Tror du får ta med modemet till någon person som inte switchat till Mac :-)
Sitter själv med en MBP och jag uppgraderar modemen i en vanlig Windows burk.
Du kan ju ifs alltid smutsa ner Macen med bootcamp :-)
//Mathias
Jag lyckades faktiskt uppgradera firmware m h a Parallels (och tidigare instruktioner i denna tråd) och dubblade hastigheten när jag åter kopplade modemet till min Dovado UMR.
Tack!
/Jan
Nu har jag kört E1820 och Dovado med de senaste firmware:n någon vecka, inställningar enligt rek i tråden och extern liten antenn 5Dbi.
Kan konstatera efter mycket flyttande hit och dit med antennen att det betyder nästan ALLT för DL beroende på var den placeras. Med eller utan Dovado spelar ingen roll. Däremot beter sig uploaden konstigt, den verkar bli sämre när jag får bättre fart neråt? Precis som Micke skriver. Om det är mitt Tele2 nät, E1820 eller Dovado vet jag inte. Vid enstaka tillfällen får jag helt plötsligt 0,8-1Mbit/s upp men DL är oförändrat bra
Snitt för mig: Signalstyrka 22%, â–²0,33 Mbit/s â–¼4,65
Samir: har du gjort några tester med E1820 och Tele2 ännu?
I övrigt är jag mycket nöjd med Dovado UMR!
Samir: har du gjort några tester med E1820 och Tele2 ännu?!
Vad vill du ta reda på?
Tack!
Telenor ger mig 4.5Mbps ner, och 0.33Mbps upp.
Tre ger mig 7Mbps ner och 1.5-2Mbps upp.
Tele2 och Telia ska testas. Jag får återkomma med lite siffror.
Alla har jag testat med E1820 och E182E i routern och direkt in i datorn.
Enligt ett tidigare inlägg skulle du återkomma med lite siffror för bl a Tele2.
haha...just det, sorry!
SIM kortet till den används i nån lång test, så det får vänta. Telenor brukar ge mig 5.5Mbps som max.
Kan man ansluta en extern antenn i Routern för bättre 3g signal?
Så som t.ex. kan i Ericsson W25.
/Niclas
Nej, eftersom om man vill förbättra 3G signal, så måste antennen kopplas in på USB modemet, och inte routern. Routern har bara extern antennsanslutning för WLAN.
Ok, tack Samir.
Hej, jag ska beställa en e182e från tre. Måste man uppgradera den till 11.820.03.00.00 för full hastighet? Och i så fall är det bara att följa instruktionerna på tele2 hemsida till punkt och pricka?
yup
Kan man upgradera ett E1820 från 3 i dagsläget?
Jag har uppgraderat redan 2 såna idag.
Hur gör man?
Ladda ner endast firmware härifrån och följ instruktionerna väldigt noggrant!
Tack! Det är klart.
Fick du bättre fart?
Till Samir:
Vart i Stockholm fick du in hela 6.8 mbit?
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » E1820 full speed in DOVADO UMR