1

Tråd: Huawei e1550 hittas inte.

Jag köpte ett e1550 via 3 i england och låste upp det själv när det kom. I början funkade det bra med 3 efter upplåsnigen och vet att den var upplåst då eftersom det inte funkade innan. Nu har jag dock ett nytt problem. Modemet har helt enkelt slutat att svara. Det går inte att hitta det i windows. Jag hittar "filerna" och så men modemet hittas inte.  Ibland får jag upp "unknown device" men har inte lyckats hitta några drivrutiner till modemet än så länge.

Hoppas jag kan lyckas lösa detta så jag slipper köpa nytt modem.

2

Sv: Huawei e1550 hittas inte.

Du borde bekräfta att den funkar på en annan dator.

Men men, kör en uninstall, starta om datorn, och installera igen.

3

prövat med modemt i flera datorer men samma fel i alla, antar att det är modemt som har gett upp då?

4

Det kan väl vara det i så fall. Tele2's variant är inte så dyr....300-400kr typ.

5

Får nog bli ett sånnt då... typiskt att jag tappat bort mitt simkort också tongue

6

Inte så att USB kontakten har blivit lite knäckt?
Får samma fina meddelande från ett av mina modem som jag har pajat usb kontakten på.
Antagligen har vissa "löd" punkter släppt på mitt modem så de funkar halft, de matas med ström men kan inte svara tillbaka, dvs "unknown device"

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Köpte nytt modem idag, Likadant från comviq och installerade det och det funkade bra ( fast har inget simkort nu för det har jag tappat bort ) Körde då in det gammla modemt och sjäääälvklart funkar det. Men bara om jag har kört in drivrutiner från det nya modemt. Nått som är fel på det iaf men fått igång det.

Så nu sitter jag med två modem och inget simkort tongue Lite halv pissed off idag haha.

8

ojfan....och båda modem är låsta till sina respektive operatörer väl också, eller hur?