1

Tråd: Nyss skaffat 3 Mobilt Plus men problem med signal

Skaffade nyligen 3 Plus med Huawei E180 stickan.. Det lustiga är att när jag kör 3Connect så står det att jag har en stapel ifrån max men på tptest får jag ut ca 1.78Mbit ner vilket jag tycker är lite i sämsta laget då försäljerskan "lovade" minst 4Mbit.
Hur kommer det sig att min hastighet är så dålig men signalen är så stark?

Sedan upptäckte jag precis en annan konstig sak.. Om man går in på basstationer här och söker på min address (Blåbärsvägen 40 Växjö) så har jag en grön liten kvadrat precis på min bredvid mitt hus. Är detta en antenn? och borde jag inte rimligen ha lite bättre kräm isåfall eftersom jag bor typ 5meter ifrån den?

2

Sv: Nyss skaffat 3 Mobilt Plus men problem med signal

Welcome to the club!

3

Käns skumt, det finns inget jag kan göra åt saken? Satte upp dongeln mot fönstret nu men ingen skillnad.. Man kan inte "haxxa" in en wifi antenn?

4

Prova igen vid tolvslaget och se vad du får. Sen kan du prova vid alla dina fönstrar också.

5

Mobilt bredband är helt kasst. Det fungerar helt okej på vid midnatt / morgonen men sedan vid ca kl 16.00 tills 24.00 är det totalt segt. Som sirap.

Va fan är detta för skit internet?

6

Varför är det så segt på kvällarna...?

7

För många användare som antingen surfar, MMS:ar, eller ringer. Basstationerna blir upptagna under tiden folk är hemma. Den klarar av säkert bara 7.2Mbps totalt, så det måste delas med alla i sitt radie.