Tråd: Hemtelefon Huawei F685
Lite snabba åsikter om Telenors nya "hemtelefon" som man nu erbjuder.
http://www.telenor.se/privat/mobilt-bre … lefon.html
Jag bytte till mobilt i Maj och då hade luren med bordställ utgått och ersatts med en sunkig Nokia 2730, var väl den billigaste de hittade som en operatör kanske betalar ett par hundralappar för.....
Jag blev väl i det närmaste idiotförklarat av övriga familjemedlemmar efter bytet.....
- Efter det sedvanliga "tjafsandet" med Telenor så hittade vi en lösning för att byta till Huaweiluren..... man MÅSTE ringa till Telenor under kontorstid annars är det helt omöjligt att komma någon vart, vet inte om Telenor kör med något osedvanligt korkat Callcenter utanför kontorstid ??
- Snabb leverans ! Inkoppling ua.
- "Sega" funktioner i luren som att slå ett nummer, är väl en vanesak !?
- Mina gamla Siemens Gigaset A2 lurar med DECT funkar med Huaweis basstation..... Blev först lite konfunderad när jag parade lurarna men upptäckte att man inte får någon uppkopplingston med mobilt och DECT, bara att slå numret.
Så nu är det hemlurar lite överallt i huset igen.....
PS Sen kom frun i huset på att det var ganska bara att kunna ta med sig mobilen med hemnummret ut på promenad men Telenor har slutat med "tvillingkort"........ Alltid är det någon ting att klaga på..... DS