Job skrev:Discover skrev:Job skrev:Hur mycket betalar du för det?
519 kr/ mån för huvudabonnemanget & sedan 69 kr för varje extra datakort, har 2 st.
Huawei B525 köper jag av Telenor för 70 kr / mån. Mkt billigare än att ha fast bredband (kan ha fiberabonnemang).
Dessutom är det fri surf, inget sms för att fylla på surfen efter 20 GB som Tele2 har, sånt är bara löjligt.
Också jag har, snart, möjlighet till fiber men väljer att stanna kvar med det mobila bredbandet.
Jag har just Tele2 men har bara vid två tillfällen kommit upp i 20 GB på ett dygn och störs därför inte av det. Jag betalar 349:-/månad och då ingår ett extra datakort. Och för ytterligare ett betalar jag sedan 19:-/månad.
Absolut helt obegränsat är naturligtvis att föredra men att för 349:- i månaden ha ett obegränsat mobilabonnemang + ett obegränsat mobilt bredband gör att jag inte har någon tanke på fiber.
För mig är Telenor mer fördelaktigt än Tele2, som bättre roaming utomlands & mer EU-surf.
Har nu även Telenor's tv-tjänst vilket jag har 5 månader på mig att testa till nedsatt pris (149 kr / mån). Efter det blir det nog uppsägning iaf då jag kollar så lite, men bra att ha nått vettigt tidsfördriv nu under vintern.
Jag vill inte ha fiberabonnemang trots att jag har fiber indraget, mkt billigare med obegränsat 4G.
Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.