1 Senaste redigerad av obinett (2009-09-13 16:11:14)

Tråd: Iaktagelse Firmware 4.01

Hej alla!

Jag har nu kört med 4.01 och den funkar fint men.. den kopplar ner ofta. Om jag slänger in 3.03 så går det stabilt som en klocka men det är lite knackigare med 4.01...
Förvisso kopplar den upp igen men oftare bryt...
Är det bara jag som upplever det så?

(Bob

Hrm.. nu såg jag den andra tråden osse.... excuse me....

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

2

Sv: Iaktagelse Firmware 4.01

Jag har exakt samma problem från och med version 4.0.
Fick backa till 3.* för att få tillbaka stabiliteten.
För många "nice-to-have" funktioner i firmware nu kanske wink

3

Hej

Har lånat en GIO505 USB modem av en kompis för att prova den med en UMR (ver 4.01).

Nu till mitt problem.

Kör jag en TP-test med modemet i datorn får jag ca 5,5Mbit/s (downlink) och ca 1,3Mbit/s (upplink).

Kör jag en TP-test med modemet i UMR får jag ca 3,5Mbit/s (downlink) och ca 1,3Mbit/s (upplink).

Telias nät.

USB modemet har FW 1.4.1 och drivrutinsver. 5.0.20.0

4

Jag fick 8.5Mbps hemma med samma setup. Testa flera gånger på varje så kommer du se olika resultat om och om igen.

5

Hej Samir

Har under fm. gjort ett antal tester (ca30st) med modemet i datorn / UMR.
Kan bara konstatera att jag får ca 1Mbit/s lägre hastighet när jag har modemet i UMRn.

Någon ide?

6

Vad har du för setup när du kör såna tester?

Sitter modemet i samma ställe när du testar? Du skrev först att det är 2Mbps skillnad, men nu är det bara 1Mbps skillnad.

Sitter du ensam på nätet eller finns det andra datorer uppkopplad genom LAN/WLAN?

Du kan också välja "3G Profile" på SYSTEM->NETWORK SETTINGS sidan i routern för att optimera dina inställningar, som specifierad här: http://www.dovado.com/hspa

Som sagt, jag fick 8.5Mbps ner.

Tack