Tråd: Tele2 LTE Advance= 5Mbit/s.....
Blev riktigt glad när jag sett att Tele2 startat upp 4G+ enl.
http://press.telenor.se/pressreleases/t … er-1437468
och fick idag tangerat ca 200Mbit i en grannkommun, ungefär samma resultat fick personal från en butik som är återförsäljare till just Tele2.
Hemma testade jag att koppla upp mig mot LTE Advance och det gick ju...men... fick typ 6-9Mbit ner och 37-39Mbit upp så jag blev förvånad. Jag ringde supporten för mobilt bredband och där blev det helt plötsligt mycket märkligt då det klart och tydligt framgick att 5Mbit/s var "gränsvärde för felsökning"
Jag kan ju ha haft väldigt otur och fått någon "vrång" supportkille då samtal före detta varit ganska givande så det kändes ju som att ta massor av steg tillbaka. Kan det vara så att Huawei E5186 modell Tele2 endast kan hantera 80Mbit/s ioch att hastigheter över detta är endast anpassade till Mobiler? Blev rejält nedslagen av detta supportärende så "kvaliteten" Tele 2 gått ut med är ju urusel. Jag behöver jättemycket hjälp nu för att få ordning på uppkoppling via E5186 mot Tele2 med "moderata" hastigheter, dvs över 100Mbit/s.
Jag har rätt utrustning, två mastkombinationer, 800-2600Mhz och 1800-2600Mhz att välja mellan som ger "möjligheter" att komma över magiska 100Mbit/s-sträcket samt mjukvara i form av Huawei E5186 Toolbox v0.8a så med lite hjälp från ärade forumkamrater så borde det vara möjligt.
Jag undrar om någon/några kan ge mig råd som leder till ökade nedladdningshastigheter då uppladdning aldrig någonsin varit problem.
Mycket besviken Spiff