Jag använder mig av samma dipoler på både 1800 och 2600MHz. Det jag har gjort med antennerna är att jag har tagit bort den dipolen som satt där från början (som för övrigt såg ut som ett skämt ingen som helst precision) och ersatte med ett par hembyggda dipoler och använde dom reflektorerna som satt där tidigare. Jag testade förresten några olika dipoler innan jag blev nöjd. Jag har även testat med en biquad men inte alls något bra resultat då jag inte alls fick lika bra riktverkan och gain som med dipoler.
Avståndet mellan dipol och gallerantenn har jag inte experimenterat med jag tänkte dipolen från början bör ha suttit i den parabolformade gallerantennens brännpunkt och jag var mer än nöjd med resultaten av mina byggen så jag lät det vara.
För övrigt har jag nu kopplat in min 6840lte igen då mitt fiber börjat strula efter ett par dagars användande.
Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas