Sv: Snabb hjälp med dovado PRO
Reklamera den.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Snabb hjälp med dovado PRO
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Reklamera den.
Hade jag gjort om butiken inte gått i konk.
Gör ett sista ansträngande försök med detta forum och nån tekniker på dovado att få detta att fungera.
Kan inte Dovado kliva in och hjälpa till med utbyte?
Hej,
Ta åter kontakt med vår support så får Markus ta en titt på den.
Tack!
Skickade dumpar igår och förra veckan, eller veckan innan. Dock inget svar än....
Genes161; Har du fått ordning på problemet? Ser att det var några månader sedan sista meddelandet. När jag läser tråden så går mina tankar direkt till om du har rätt kvalitet på strömmen i ditt hus, eller en fas som inte mår bra. En fas med stora variationer på spänning eller frekvens skapar instabilitet i elektronisk utrustning. Kanske en "nolla" som flyter. Du skriver att du fått byta ut även annan utrustning i huset. Det låter som ett "nollfel". Har du någon gång märkt att vanliga glödlampor ändrar styrka och intensitet? Prova att mäta spänningen i vägguttaget med en multimeter. Nätspänningen skall vara 230V +6/-10% 50Hz. Är du utanför det kan du få problem med hemelektronik. Ta kontakt med en elektriker som kan kontrollera om ditt strömnät är felfritt om du är osäker.
"Genes161 wrote: Som går att läsa har jag även testat ett nyare modem (huaewi e3531) med kontantkort (telenor), samma problem. Testat en sticka från telia med telia abbonemang (har det framför mig men hittar inte vad det heter), samma problem.
Till detta hör att jag även har annan utrustning här hemma som jag bytt ut, tv apparater, box till tvn bla....
Så nä, jag kommer inte att lägga en krona till på att köpa ännu en sticka! eller någon annan utrustning."
/Martin
Vet inte om det framgått i allt jag skrivit och orkar inte läsa igenom det heller. Men mycket av sakerna är bytta som tex parabolhuvud boxar till detta bla. Det kanske inte framgick att problemet kvarstår och att när jag kör delning genom min mobiltelefon så flyter allt. När jag sätter stickan direkt i datorn flyter det fint, internetet alltså. Så nä ta dit en elektriker som ska börja mäta nolla hit och dit känns väldigt långsökt och ytterligare en utgift. Har man en dålig nolla så bör det påverka andra saker oxå förutom just en router.
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Snabb hjälp med dovado PRO