Här kan du läsa hela diskussionen.
Hej Andreas,
Konstigt, för det ser inte riktigt ut som ett hårdvarufel i memdumpen. Det verkar som om du har ett minneskort i modemet i den memdump du skickade tidigare? Har du även det i E3531? Test i så fall att plocka ur det. Kan du skicka en till memdump enligt samma instruktioner med E3531 (utan eventuellt minneskort)?
Best Regards
Markus
11/23/2015 22:20 - Andreas wrote:
Tjena!
Nu har jag testat som du skrev, med modemet direkt i routern, i bägge portarna, och med usb sladden som följde med emellan router och modem. Dessvärre utan någon förbättring. Jag har även köpt en ny dongel från telenor för att se om det blev någon skillnad. Jag köpte en E3531 (huaewi, tror jag). Det är exakt samma problem med denna dongel.
Nu verkar det inte vara mer att göra. Har även provat att testa dom olika kanalerna utan succé.
Har du fler tips?
Mvh Andreas
Skickat: den 7 oktober 2015 16:51
Till: Andreas 0000093] Kopplar ner och internet försvinner 10- 60 sek flera gånger varje dag. - Hur man tar ut en memdump u [...]
Hej,
Har nu testat men kan inte återskapa problemet. Har du någon kabel mellan modemet och routern? Testa i så fall utan den och pröva även om det är samma sak i båda USB-portarna.
Best Regards
Markus Långström
DOVADO Support Team
10/02/2015 16:06 - Dovado wrote:
Hej Andreas,
Ursäkta att svaret har dröjt, kunde inte återskapa problemet men ska flasha på samma firmware som finns på ditt modem på måndag och återkommer då.
Best Regards
Markus Långström
10/02/2015 07:50 - Andreas wrote:
Tjena!
Här kommer en fil till, fast du har kanske fått så det räcker.
Efter den senaste uppdateringen som du skickade till mig (8.2.2) så har det blivit mycket stabilare. Det kopplar fortfarande ner, men inte lika ofta.
Mvh Andreas
Skickat från min commodore 64
-------- Originalmeddelande --------
Från: "Dovado (Support)"
Kopplar ner och internet försvinner 10- 60 sek flera gånger varje dag. - Hur man tar ut en memdump u [...]
Hej Andreas,
Okej, om du lägger in senaste firmware 8.2.2 från länken nedan och sedan tar du ut en memdump enligt instruktionerna längst ner så ska jag försöka se exakt vad som händer.
MEMDUMP-INSTRUKTIONER:
1) Försäkra dig om att USB-modemet sitter i. Stäng av routern och starta upp den igen (dra ur strömmen och sätt in den igen, inte restart via SMS/remote/konfigurations-sidan).
2) Använd routern som vanligt tills att problemet uppstår
3) Logga in på webbgränssnittet i din webbläsare.
4) När du loggat in, skriv in följande i adressfältet i din webbläsare:
Spara den erhållna filen och bifoga den i ett svarsmail på detta mail.
Best Regards
Markus Långström
DOVADO Support
08/28/2015 14:50 - Andreas wrote:
Hej!
1. Inte riktigt säker på vad du menar med gränssnittet, men när jag loggar in på 192.168.0.1 när internet kopplar ner så står det typ ”routern kan inte koppla upp till internet”och ”no ip”. Signalen brukar ligga mellan 65% – 80%
2. Modemet kopplar aldrig ner när det sitter direkt i datorn. Jag har testat att ha datorn på samma ställe där routern står. Jag har även flyttat runt på router´n och provat på olika ställen, t.o.m utomhus. Men det kopplar ändå ner.
3. Känns inte som det har med trafiken genom modemet att göra. Ibland är det bara en pryl uppkopplad tex en mobil eller platta och då försvinner sändningen helt. Väldigt sällan det är mer än tre prylar uppkopplade samtidigt.
4. Modellbetäckningen är E367u-1
//Andreas
Från: Dovado
Skickat: den 28 augusti 2015 14:13
Till: Andreas0000093] Kopplar ner och internet försvinner 10- 60 sek flera gånger varje dag.
Hej Andreas,
Förlörar du även kontakten med routerns gränssnitt på 192.168.0.1 när detta händer? Har du testat att modemet är stabilt direkt i en dator på samma plats som det står i routern? Verkar problemet hänga ihop med hur mycket trafik som går genom modemet? Vad är den fullständiga modellbeteckning på modemet, den borde stå under SIM-kortet om du plockar ur det?
Best Regards
Markus Långström
DOVADO Support Team
08/28/2015 08:30 - ää wrote:
Full Name: Andreas untry: Sverige
Operating System: Windows 8
Dovado Router Model: PRO
Router Firmware Version:
Router Serial Number: 8.1.0
Router Production Week: hittar ej
Where did you buy your router: Återförsäljare
Connection Type: USB-modem
Mobile Broadband Operator: telenor
Operator APN: internet.telenor.se
USB Modem Manufacturer: Huawei
USB Modem Model: e367
USB Modem Firmware: 11.810.09.33.00
User Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/44.0.2403.157 Safari/537.36
Headline: Kopplar ner och internet försvinner 10- 60 sek flera gånger varje dag.
Message:
Som rubrik lyder. Har haft detta problem sen routern köptes, ca ett och ett halvt år. Jag har provat massvis med inställningar men klarar inte att få det att flyta. Därför behöver jag er hjälp.
//Andreas