Du skriver: "...men kan bara få trådlöst i Arboga och det har varit ett helvete att få det att fungera tillförlitligt." Ja, och jag har tröskat med Tre i ungefär lika många år. Det var mest uppförsbacke det första året åtminstone och mina samtal med en trilskande/okunnig support är legio.
Jag vill inte ens tänka på det. Man får betydligt bättre support här - och de som hjälper är inte ens avlönade av Tre! Men, de kan, i likhet med dig själv, sina saker.
Inemellanåt träffar man på någon hyfsad supportperson där men när det blir svåra frågor och överkurs så går det som t ex i lördags.
Jag fick efter dessa ändlösa, inspelade radängor om Tre's förträfflighet och deras oförtrutna strävan att bli bättre yada yada tala med en Johanna Carstorp, detta c:a 12:00 på lördagen.
Jag fick hela hennes namn eftersom jag gärna vill maila skärmdumpar eller partiella sådana på problem som uppstår och fick hennes jobbmail. Den applikation Tre använder heter Mobile Partner och man kan bl a göra detta val:
och jag får anta att det inte är av en slump dessa två val finns utan att det spelar roll vilket jag väljer så det var en av mina frågor.
Jag sa till Johanna att av alla supportpersoner jag talat med om just detta under åren c:a hälften gått i ed på att jag skulle välja RAS medan hälften sagt att det skulle vara NDIS och inget annat. Jag är, som jag sa tidigare, inte så insatt i detta men märker lika väl som andra vad som fungerar och inte.
NDIS (som är default när applikationen startar för första gången) har för det mesta fungerat väl, men när det strular blir det ju att man sitter och pillar med det där och någon gång har RAS-alternativet gett bättre hastighet - men för det mesta NDIS.
Väljer man 'fel' alternativ där (det skiftar alltså vilket som tillfälligtvis är fördelaktigast - kanske vädret för dagen bestämmer;) kommer detta felmeddelande upp:
Johanna imponerade inledningsvis då hon prompt förklarade att hon a) hade fått förstå att RAS(Modem) var rätt, men b) inte visste vad detta felmeddelande isf berodde på utan bad att få återkomma när hon hade talat med en kollega.
Helt OK. Lördagen förflöt utan ett pip från Tre. Likaså söndagen och på den vägen är det, tro det eller låt bli. Jag skickar det där mailet med sitt inklistrade felmeddelande ett par gånger om dagen sedan i måndags via Tor-nätverket (ny identitet varje gång) för att tråka henne men hon kanske kan blockera mig ändå.
Här är mailet förresten:
Men det är som att piska på en död häst. Vore jag mer stridbar skulle jag tagit reda på vad hennes chef heter och tillställt denna de frågor jag ställde, mail och hela millevitten. Sådant har jag gjort tidigare när supportfolk trilskas och det brukar ta skruv. Men, som sagt, prognosen är dålig + att jag inte gitter längre.
(Jag har på dessa 3 år med Tre som operatör åldrats i förtid. Jag har utvecklat Parkinsons och nervklenhet såväl som Dementia Praecox och portvinstå - plus att man blir mindre stridbar med tilltagande ålder;)
- - -
Du säger också: "Teleoperatörerna sörjer ännu de gamla telefonmodemen." Ja oj...jag minns min första PC från 1991, ett bygge från dåvarande Josty Kit med 286-processor på 12 MHz (!), 640 KB minne och hela 16 MB HD.
Där satt man bak ett kvillrande modem och loggade på Usenet-sidor och diverse BBS'er (Bulletin Board Systems) och såg på skabrösa bilder som så sakta (2-3 minuter/bild) växte fram på skärmen och tyckte man var 'hot shit'.
Men vaf*n - detta kom ju att bara handla om mig...det är denna förbenade dataapparats fel. Man skulle få ett 'rörligt intellekt' av att surfa på nätet. Morsning vilken blåsning! Mitt har bara blivit rörigt. Också detta är Tre's fel. På nåt sätt.
Ha det så bra nu nhu.
/G
"There are those who wish for eternal life yet don’t know what to do on a rainy Sunday afternoon."
- Benny Hill