De blir nog tvungna om de vill fortsätta vara ett alternativ till fast uppkoppling. Musik och stream äter ju upp datakvoten så ingen vill ju längre ha mobilt bredband om det finns alternativ som fiber och långsamt ADSL.
Min historik
56k modem - Kul att kunna surfa på Internet
Kämpade för att få ADSL så man slapp datatele-räkningar på + 1500 kr/månaden
ADSL - Fort som fasiken, hela 2 Mbps och sedan fick vi 7 Mbps, en fantastisk värld öppnade sig
De uppgraderade mobilmasten hemma till 7 Mbps. Billigare än ADSL och obegränsa data för 200 kr hos Telenor. Självklart man hängde på.
Mobilt bredband 3G - billigt och snabbt
Telenor inför begränsning på 70 GB. Snigelfart om man hade tex TV4 Premium som åt bandbredd.
TRE Max - 4G med 25 Mbps obegränsad data upp och ner, rena paradiset
Helt obegränsad surf så ingen tvekan. Band mig i två år och fick en router på köpet. 300 kr var billigare och snabbare än mitt gamla ADSL. Fast efter ett halvår satte de gräns på 50 GB och sedan 0,002 Mbps. Kände mig lurad och kallade TRE för bedragare här i forumet.
Fiber - Helt fullständig obegränsad data i 1000 Mbps upp och ner.
Vem behöver fiber, sa kundtjänsten på TRE när jag sa upp mig. Jo jag, svarade jag, tack och hej. Sitter nu och kan dra ner hur mycket datamängd jag vill. Okej, fiber går inte flytta med sig på semestern men det finns kontantkort och ett modem ligger i byrålådan.