Sv: AVM 6840 LTE beställd
AVM 6840 LTE
Jag kan konstatera att under katalogen "Internet" och fliken "LTE-Informationen/Übersicht" finns diverse grundläggande och översiktliga värden för den aktuella uppkopplingen. Mellan den lilla bilden av en FritzBox och en stiliserad basstation finns två pilar, en för UL och en för DL. Vid respektive pil står ett värde i Mbit/s. Om jag använder ett "normalt" abonnemang står det "170 Mbit/s" resp. "85 Mbits/s". Om jag däremot använder ett kontantkort står det "20 Mbits/s" resp. 4,99 Mbits/s".
Frågan är alltså vad dessa siffror egentligen representerar ? Är det respektive SIM-korts, och därmed abonnemangs, teoretiska kapacitet ? I så fall har man tagit till för framtida bruk i det "vanliga" abonnemanget. Jag har ställt samma fråga till den tyska AVM-supporten som - givetvis (!) - hittills har svarat prompt inom några timmar och självklart även på lördagar...
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP. RESERV: AVM 6840 LTE och AC810