Tråd: Macab pro-1000 7dbi panelantenn
köpte nu på kvällen 2 st macab pro-1000 panelantenner som jag ska prova hos en kompis bor verkligen ute i skogen och se hur bra dom funkar , det är ganska exakt 15 km till masten så får se om det blir resultat överhuvudtaget. ska prova komma upp 4-6meter ovan taket så vi kanske får fritt från träd
Annars så tar jag panelerna och använder dom vid stugan där jag har masten rakt över sjön samt man ser masten där den står.
( får 30 Mbit ner och 15 Mbit upp med bara modemet stående i fönstret riktat mot masten)
ska ta med mej nå extra antenner 1 Poynting LPDA-A0092 Riktantenn, och en poynting 4G-XPOL-A001, och se om jag får nå resultat med dom.
han har sporadisk 4g som kommer och går ute på gården, finns ingen mottagning i huset på varken 4G eller 2G men om man står vid en fönster kan man ha så det går ringa med 1-2 staplar, förutsatt det är mot riktning mot masten fönstret är,
Mobilt: 2st ZTE MF823, 2st Dovado go, 2 st MF910
antenner: 2 st Directional Antenna | 14dBi, 800MHz MIMO | 2st Macab PRO-1000 7dbi panelantenn | 2st Magnetfotsantenn 9dBi | 2st Magnetfotsantenn 7dbi