tror det bara nämndes på grund av routrarna som vi prata om har bara 2.4 ghz stöd , jag körde med 2 st tp-link N600 över 5 ghz men signalen var så svag, då jag hade två lägenheter emellan så jag fick dra tråd för att få bra hastighet, och jo vi har kört scanner för att se och försöka placera ut så alla använder kanaler spritt , men bor man som sagt i lägenhet med flera lägenheter runt och alla har en router så är 2.4 ghz rputer vanligt och har man som jag en router som kör 5 ghz också klarar man sej bra utan att det känns tjockt på trådlösa.
nej nej inte hade jag högt tonläge bara visade hur tråkig diskussionen blev om man bara ska vara en aning trångsynt och säga att märke X är bajs för det funkade inte då jag provade det då , utan att kanske kolla det kommit uppdaterad firmware och fixat det som var dåligt då. och nu är märke X lika bra som nån annan likvärdig produkt.
håller med dej jonas om att vidga vyn om kolla på fler märken som är kvalitets routrar och avsedd för proffsbruk osv, men tyvärr har en aning dyrare prislapp , men då hamnar vi på en högre standard,
och även om man nu är ute i jobb eller bara lekman är teknik alltid kul. och det är bra att få höra av nån som har egen erfarenhet och inte ett företag som ger ut betygen på hur bra deras produkter är,
Hemma: Fiber 1000/1000 Mbit
Mobilt: 2st ZTE MF823, 2st Dovado go, 2 st MF910
antenner: 2 st Directional Antenna | 14dBi, 800MHz MIMO | 2st Macab PRO-1000 7dbi panelantenn | 2st Magnetfotsantenn 9dBi | 2st Magnetfotsantenn 7dbi