har suttit och provat på min ata box spa112 och skicka fax samt ta emot i windows 7 faxa och scanna, ( gratis bärbar jag fick, en HP compaq 6730s ) jag provar nu i 9600 baud och det verkar funka klockrent då. Läste nånstans på nätet att fax gillar inte snabbare än 14.4k när man ska ta emot.
har provat att köra med comviq kontantkort och prova ta emot fax och den tog som mest 10kByte/s då den tog emot, så den kräver inte hög trafik.
Jag kör mitt modem på 115200 kbaud och ibland missar den faxet om man har många på G , men den kräver då inte mycket trafik att köra fax ( hade gått typ 4 MB då jag refreshat transportstyrelsens hemsida för att slå in ett nytt reg nummer varje gång) ,
har försökt optimera min ena linje 010 numret jag har bara för fax så den ska emot dom utan problem, men det verkar då funka i alla fall om man nu skulle ha behov att ta emot fax eller skicka när man är ute nånstans.
faxnummer 0105111027 om nån skulle känna dom vill bjuda på ett fax nån gång
Hemma: Fiber 1000/1000 Mbit
Mobilt: 2st ZTE MF823, 2st Dovado go, 2 st MF910
antenner: 2 st Directional Antenna | 14dBi, 800MHz MIMO | 2st Macab PRO-1000 7dbi panelantenn | 2st Magnetfotsantenn 9dBi | 2st Magnetfotsantenn 7dbi