Tråd: E1820 märkt "3" fast med Tele2 SIM-kort och det står "ROAMING"?
Jag köpte ett nytt olåst E1820 från Multitech Data, http://webshop.multitech.se/PartDetail.aspx?q=p:2535051
Säljaren sa att det skulle vara ett olåst modem som funkade med vilken operatör som helst.
När jag väl fick modemet idag så är paketet märkt med "3" och på kvittot står det "TRE Huawei E1820 USB-stick BLACK". Skit också tänkte jag, det här kommer ju inte att funka med mitt Tele2 SIM-kort!!
Jag stoppade dock i mitt Tele2 SIM-kort och pluggade in modemet och väntade på att alla drivrutiner och "Mobile Partner"-programmet skulle installeras klart. Konfigurerade programmet för Tele2 med "mobileinternet.tele2.se" som APN och tryckte på "Connect"...
Fick kontakt men det står hela tiden "HSPA Sweden3G Tele2(Roaming)" i statusraden på programmet?! Betyder det att jag kör "Roaming" och därmed får betala annan taxa?! När jag körde med Tele2-modemet (som pajade) och Tele2 Connect-programmet så stod det inget om "Roaming" så man blir ju nervös att man nu får en högre kostnad?
Nån annan av er som kör med E1820-modemet från TRE men med t ex Tele2 SIM-kort? Får ni också "Roaming" som connect status?