Bra att det funkar, vi har fått få användarrapporter hittills. Att det finns en auto- inställning förr strömansluten wifi visste jag inte, finns ej i MF93D.
Se till att köpa lanadaptern som ju är billig. Den kan bli svår att få tag i. Artikelnummer står i en tråd här på forumet. Ibland vet de på teliabutik inte ens om att den finns.
Möjligheten till anslutning av liten yttre antenn är mycket bra att ha på resa.
ZTE MF910 eller MF93D är ett mycket smidigt sätt att få väl fungerande 3G och 4G för surf. I Sverige och utomlands. Användargränssnittet är mycket väl strukturerat. Jag har två MF93d, den första köpt för 20 månader sedan. Batteriet är fortfarande bra. Men det är svårt att tränga igenom marknadsbruset från marknadsdominanta huawei, som dock är ett svenskt fenomen. Den här routertypen fyller nog behoven hos 90 procent av alla användare inkl dem som har noll insikt i hur saker funkar. För de övriga tio procenten som vill ha voip, fjärrstyrning via tellstick, full uppsättning signalvärden mm finns bra avancerade routrar som Dovado pro, AVM6840, H820. Tre TDD är en annan femma. Ryms också inom de tio procenten.
Jag har två B593 u12 som bara står. De funkar i och för sig men låsning och trist användargränssnitt, fr a för signalvärden, sänker dem. Får gå vid tillfälliga behov oss bekanta. SMA anslutningarna är sällsynt osmidiga.
Att köpa huawei cat4 eller cat6 routrar redan nu är rätt meningslöst eftersom all fart beror på SINR som huawei inte visar. Det är antenn och hur den installeras som gör skillnad. Men då måste man lära sig en del och det är lättare att nappa på marknadsföring om prestanda. En seriöst byggd router har användbara och tåliga antennkontakter, inte CRC9.
Det ska komma liknande fickroutrar från Netgear inkl 4G 900 men de har inte synts till ännu.
LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.