Tack för era svar.
Jag ska ta bort DDNS från Dovado och endast ha den på ASUSen då.
Dovado UMR har väl inte bryggning som funktion i någon fw?! Jag kan ju givetvis testa med min 4GR men eftersom ni säger att UMR ska funka och jag kommit så här långt så tänkte jag se om jag kommer hela vägen. Funkar det inte får jag gå över på 4GR och testa.
Dock skrev väl någon att om man bryggar Dovados routrar så innebär det att man inte kan använda sig att appen för att får home automation då detta kräver NAT. Stämmer inte det?
I nuläget ser setup'en ut så här:
Asusen har intern Ip 192.168.1.1
Dovado UMR har ip adressen 192.168.0.230
Dovadon inställd på WAN ethernet. Antar att detta ger två NAT vilket inte är optimalt.
Jag har DHCP på i nuläget på både ASUS och Dovadon. Kunde inte komma in i Dovadon så fort jag stängde av DHCP av någon anledning och fick då nollställa routern o börja om. Har detta med WAN att göra? Jag har alldrig använt mig av WAN tidigare.
Har lagt portforwarding i ASUSen till Dovadon på dess Ip adress och öppnat portar 6435 och 10443 som ska vara WAN management portar för att komma åt Dovadon via deras app.
Jonas Olof du skrev så här i ett av dina inlägg - vad menar du med "Input filtering"? Hittar inget sådant i Asusen, annat namn kanske?
"Vidare har jag lagt till dovadon med sina portar i dlinkens input filtering. "
Annars - När jag ska gå in via Dovado appen så skriver jag i Host min DDNS adress: "nick.******.info" - Ska något annat läggas till? Port nummer? eller räcker det bara med att skriva min DDNS adress? - det funkade nämligen tidigare när jag enbart hade Dovadon som router.
Jag anger mitt användarnamn "admin" och mitt "password" till Dovadon i de övriga två rutorna.