Tråd: ZTE MF28D Kan inte se återstående mängd Comviq mobilt bredband
Hej på er!
Jag är en så kallad "rookie" på det här forumet och har inte postat här förut.
Jag har följt erat forum en tid och ser att ni har många intressanta frågor och svar och jag kanske kan bidra med något.
Jag har tänkt att göra en egen 4G antenn och studerat lite om MIMO tekniken och olika typer av antenner och sett en
antenn på det här forumet som jag kommer tillverka lite längre fram, har köpt lite material till den...
Jag har hållit på med antenner och radio när jag var yngre, typ radio DXing och QSL kort men långt ifrån 4G tekniken
Det var främst Kortvågs,Mellanvågs banden jag lyssnade på. Med jag har alltid varit fascinerad av radiovågor och dylikt.
Har jobbat som elektriker för lyftkranar, traverser och med industriell radiostyrning till d:o
Jag har en fråga till er om någon av er har tid och hjälpa mig med. Det är så att jag skaffade Comviqs mobila bredband kontant
efter en twist med Comhem. Det är en ZTE MF28D router, den har fungerat bra förutom att ibland bli ej kontaktbar d.v.s det går
inte att logga in i gränssnittet, det blir bara en spökbild, men om man startar om den så fungerar den igen.
Det som är problemet sen ca 3 månader tillbaka är att när jag vill se mitt dataförbrukning som jag har kvar så har jag loggat in på (m.comviq.se/) och kunnat se det därifrån i min webbläsare men det fungerar inte längre.
Jag har provat många saker som att byta från Chrome till IE och jag har även gjort ett bootbart USB minne med Linux Peppermint
och använt den webbläsaren Chromium och utan antivirus program för jag misstänkte att det kanske påverkar.
Jag har 3 datorer och alla har Avast i dem men det går inte att se saldot ifrån någon dator.
Jag har uppdaterat routern med Comviqs orginal uppdatering för ZTE från deras hemsida.
Provat trådlöst "wifi" och med kabel på baksidan av routern.
Jag har provat allt jag kan komma på, återställning/stängt av antivirus/brandvägg tillfälligt.
Pratade med en kille på Comviq och han loggade in i min router och sa att det går inte att se något alls i den, men han sa
att de hade mycket problem" just nu" så jag väntade ett par dagar och sen helt plötsligt fungerade det, men bara i 2 eller 3 dagar
för sedan försvann saldot igen och så har det varit nu i en månads tid.
Varför jag frågar är om någon vänlig skäl kan komma på något så slipper jag lämna in den för reparation och det skulle inte
förvåna mig att den då fungerar som den ska och sedan får jag en liten fin räkning att betala.
Det enda jag inte provat är och ominstallera Windows 8.1 om det kan ha betydelse men det skulle nog ha visat sig
när jag provade Peppermint tillfälligt.
Jag vet att jag kan skapa ett konto hos Comviq och den vägen se saldot jag har kvar, men jag önskar att jag slapp det för
det har fungerat/enklare förut så man blir lite sur när det blir så här.
Jag har ett litet program som heter NetWorx som nu mäter bit mängden, men det blir jobbigt när man måste ha det i 3 datorer
och sedan slå ihop den totala mängden.
Ursäkta den långa nybörjare tråden men om någon har ett tips eller råd så blir jag väldigt tacksam, jag vet inte om det kanske är något jag missat i det hela eller helt enkelt inte ser och blivit blind för....
Jag har försökt att bifoga en bild i min post med BBCode/img men inte lyckats, får en felmeddelande om "too many links"
Med vänliga hälsningar och tack på förhand
The Basement