ja förlåt av mej menade att man kan se på ett ungefär vart dom står inte exakt , men vet man vart på ett ungefär så får man ändå hum om en riktning vart man ska rikta antennen om man kollar telias täckningskarta.
okej men det är juh bra, så då med andra ord ska dom kunna säga om man ringer tele2 och frågar vart dom har masten , som till exempel där jag har stugan upp mot fjällen så ska jag kunna ringa tele2 och fråga vart nånstans masten står. Så jag kan rikta en antenn mot den masten ( om det behövs ) som står nånstans runt det området jag har stugan om det nu finns utbyggt för tele2, vilket jag kan få bästa svar om jag ringer till tele2 förmodar jag.
för kollar jag täckningskartan säger den att det finns och om man zoomar man nog nära till där man ser man har stugan, då försvinner täckningsfärgen och det är osäkert om just det område där jag har stugan verkligen har täckning från masten.
Hemma: Fiber 1000/1000 Mbit
Mobilt: 2st ZTE MF823, 2st Dovado go, 2 st MF910
antenner: 2 st Directional Antenna | 14dBi, 800MHz MIMO | 2st Macab PRO-1000 7dbi panelantenn | 2st Magnetfotsantenn 9dBi | 2st Magnetfotsantenn 7dbi