Tråd: Halebop tillbaka med mobilt bredband.
Det försvann förut men verkar nu vara tillbaka i en form.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Allmänt operatörer » Halebop tillbaka med mobilt bredband.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det försvann förut men verkar nu vara tillbaka i en form.
Det förefaller vara en bra deal, 16 GB för data och SMS à 199 kr per månad. För samma pris får man 15 GB per månad hos Tre. Uppsägningstiden för båda är en månad. Ingen bindningstid.
Extakort för surf på går att få på båda.
För 199kr/mån får du 40GB utan bindningstid hos Alltele: http://www.alltele.se/bredband/mobilt-bredband
40gb hos Universal också för 199:-
20gb hos hallon för 149kr.
Dock utlovas bara 3g.
Alltele/Universal har väl 4G på Surf 42? Deras marknadsföring säger: Mobilt bredband I 4G-nätet.
Yes, det är 4G. Verkar använda Telenors nät.
Hur vet ni att Alltele 40 GB är 4G? det står ju upp tll 42mbit/s.
Hur vet ni att Alltele 40 GB är 4G? det står ju upp tll 42mbit/s.
För att jag har någon i familjen som skaffat ett sådant abbonemang.
Den använder Telenors nät, "internet.telenor.se" som APN och tillåter port forwarding. Har skrivit om detta tidigare i ett annat tråd (Alltele).
Sam / Team DOVADO
Tanken som jonasolof nämer är just hastighets märket 42, säger de 42 så antar jag att de är HSDPA.
Men sen kanske de släpper in en på 4g fast throttlar bandbredden till 3g hastighet.
Intressen/pr kupper/latest and greatest skiftar.
Att först få så snabbt som möjligt och då graderade man lätt efter vilket nät, 2g, 3g, 4g etc, senaste turbo 3g jada jada.
Nu är det mer datakvot som är intressant och man släpper kanske tanken på vad de är för teknik på baksidan.
Ja, och om man nöjer sig med 1Mbps 4G/3G dock med obegränsad data, så kanske 77kr/mån är inte helt fel heller.
Ja, och om man nöjer sig med 1Mbps 4G/3G dock med obegränsad data, så kanske 77kr/mån är inte helt fel heller.
Säkert ett klockrent alternativ för många, eller om man vill leka med m2m grejer där bandbredden inte är intressant.
Kollade avtalet och där ser jag denna info:
Hastighet: 1 Mbit/s nedströms och 0,128 Mbit/s uppströms.
Men hittade inget om Fair usage policy eller liknande.
I teorin kan nerlänken bruka 8,6GB om dagen eller ~260GB/mån.
Dock kommer uppströms pipan vara rätt upptagen om man använder nerlänken till max.
Ja precis, perfekt för M2M eller barnens surfplatta/mobil. Även bra för routern i bilen, perhaps?
Tänker installera Netlimiter på datorn och försöka uppleva 1024kbps/128kbps cap med Netflix på. Man får alltid sina 25-30fps när det gäller VBR (Variable Bit Rate), dock är bildkvalitén något man kan leka med om man sänker skärmens upplösning.
Borde väll funka i SD upplösning kanske
Frågade lite försynt om de gjorde kreditupplysning för detta trotts att de är 0 mån bindning, och de gör kredituppl på alla mobil abb. Tänkte beställa först som "bra att ha" men går bort då jag inte är sugen på mer UC papper just nu.
Tänkte beställa först som "bra att ha" men går bort då jag inte är sugen på mer UC papper just nu.
Ja! Nu är det jul igen, nu är det jul igen.... :-)
UC, då får inte jag vara med som utlandssvensk. Det är enbart telia som går med på abb om man har fast egendom i landet. Frågan är vad halebop kaan tänka sig. Nåväl, nu är jag i Belgien ett halvår framåt, till våren gäller väl något annat.
För 199kr/mån får du 40GB utan bindningstid hos Alltele: http://www.alltele.se/bredband/mobilt-bredband
Billigaste abb. med 40GB/mån. verkar vara 299kr.
Var hittade du för 199kr ?
nu går jag lite offtopic till jonas , men vad gör du i belgien som ska vara där i 6 månader
Sam skrev:För 199kr/mån får du 40GB utan bindningstid hos Alltele: http://www.alltele.se/bredband/mobilt-bredband
Billigaste abb. med 40GB/mån. verkar vara 299kr.
Vet inte om Alltele har höjt. Universal (som ägs av Alltele) tar fortfarande 199:- enl. deras prislista:
http://www.universal.se/Content/pdf/Uni … d_Surf.pdf
Crap. Höjdes direkt efter jag la upp länken. Bad timing. :-/
Hallon har numer 4G.
Hallon har numer 4G.
kan inte hitta på hallon att dom har 4G, står bara högsta 3G hastighet på deras sida
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Allmänt operatörer » Halebop tillbaka med mobilt bredband.