Hejsan,
Glad att jag hittat hit.
Jag sitter mitt Skåne och har haft detta problem sedan vecka 6.
Anmälde första gången 11 feb.
Har fått höra att de vet vad problemet är, men färdigdatum fortsätter att skjutas fram en vecka i taget.
Problemet är inte mellan mast och router, utan mellan mast och nät.
Fick till slut nog och krävde att avtalet skulle hävas. Blev då skickad vidare till någon mellanchef(?) vid namn Johan Falk, som sa att de endast makulerar avtal om de inte har täckning eller inte kan leverera tjänsten, men att det absolut skulle bli tal om kompensation, dock inte förrän efter att felet var åtgärdat..
Han hävdade även att alla i mitt område hade drabbats, men efter en stund hette det att alla Tele2:s 4G-kunder i hela Sverige drabbas av detta... Jag uttryckte min förvåning över att det inte stod ett knyst om detta på deras hemsida.
I vilket fall, jag har i skrivande stund fortfarande samma problem och ska återkomma till Johan imorgon, då föga förvånande även den senaste deadlinen har överskridits.
Har loggat min hastighet med TPTEST ett par ggr om dagen sedan 4 mars.
Uppströms fluktuerar mellan 5-8 Mbit/s och 8 bit/s.
Jag undrar om det inte är så att det är något slags minimivärde för TPTEST.
Mitt gamla modem på 2400 baud var altså 1200 ggr snabbare...
Ang. kompensation läste jag detta i villkoren för mobiltjänster:
"Har felet eller driftavbrottet varat minst:
1. fem dagar i följd utgår ersättning motsvarande 25 % av en månadsavgift,
2. tio dagar i följd utgår ersättning motsvarande 50 % av en månadsavgift,
3. femton dagar i följd utgår ersättning motsvarande 75 % av en månadsavgift."