Jag har också försökt köra uppdateringen av min MF28G men den hittas över huvud taget inte av uppdateringsprogrammet.
Och ja!! Jag har provat alla upptänkliga sätt -- flera olika datorer, olika nätverksportar på routern olika kompatibilitetslägen mm. mm.
Har också satt IP-adressen på datorn manuellt enligt vad som står i filerna "189"-"212" som finns i mappen "DL_MF28G_HI3G_SE_EUV1.00.03\.rsrc\SOURCEMBN".
En liten första undran är förståss om adressen 192.168.1.1 som uppdateringen försöker kontakta routern på är rätt adress?
För att titta vilka filer som ingår i paketet "DL_MF28G_HI3G_SE_EUV1.00.03.exe" har jag packat upp detta med 7zip.
Tittar man lite mer på vilka filer som ingår i "paketet" så finns bland annat två stora filer i katalogen "\.rsrc\SOURCEMBN":
- dels filen "165" 33,79 MB stor som i början innehåller texten "Linux Kernel Image"
- dels filen "173" 26,64 MB stor som innehåller texten "14:08:59 Apr 15 2014 BD_MF28GH3GV1.0.0B08"
Min tolkning av dessa filer är att den första är Linux-kärnan och den andra är en uppdatering av routerns "Wireless access module" vilken i min router för närvarande har versionsnumret: BD_MF28GH3GV1.0.0B04
Törs man prova att köra uppdatering via routerns web-gränssnitt och peka på dessa filer ?
Man kan ju också fråga sig varför inte "3" och ZTE använder sig av möjligheten att låta användaren utnyttja web-gränssnittet för att ladda på uppdateringen. Detta är väl ganska "idiotsäkert" och brukar ju användas i parti och minut för routeruppdatering av de flesta fabrikaten.
/Östen
3's 4G