Tråd: Telias Huawei B593s-22 med extern antenn
Hej!
Hjälp! Finns det någon här som kan hjälpa mig? Jag håller på att bli tokig...
Jag har alldeles nyss skaffat Telias Huawei B593s-22 som jag ska använda med en extern antenn ---- men det fungerar inte. Det är väl känd att det tidigare behövdes en uppdatering av firmware för att denna 4G router ska fungera med en extern antenn.
Jag fick min router förra veckan. Den externa antennen fungera inte - den får ingen signal alls, utan extern antenn fungerar det däremot bra. Jag ringde Telia hur många gånger som helst - de har upprepade gånger mejlat en installationsfil (länken på deras hemsida fungerar inte längre) - men den filen gick inte att installera.
Nu säger Telia att de sen ca 2 veckor tillbaka säljer den nyaste varianten av routern där den nyaste firmware redan är installerad och att det ska fungera. Men det gör inte det.
Det känns som om jag, varje gång jag ringer till Telia, bara får prata med såna som inte har någon koll alls.
Är det någon mer här som har skaffat Telias Huawei B593s-22 de senaste veckorna och också försöker få igång den med en extern antenn????
Det känns som om de tror att de här nya routerna fungerar med extern antenn, fastän de inte gör det!
//Katharina