Jag har som sagt inte hunnit testa tillräckligt, men det tycks stabilare sedan jag lade modem och router på olika nät. Den bärbara jag har kopplad med kabel till MR3420, den kör en server som sedan olika enheter ansluter till och de har inte tappat anslutning en enda gång sedan jag gick ifrån dubbel NAT. Innan var tappen legio. Nu, sedan jag kunde logga in på MR3420, har jag också kopplat enheternas ip-adresser till respektive mac-adresser, vilket också kan ha/troligen har bidragit till stabiliteten.
Det ser, ta i trä, väldigt stabilt ut. Hastigheterna hela tiden drygt 1 mb ned och oftast runt 0,3 upp. Svarstiderna runt 50 ms (om jag går direkt via MF93D). Svarstiderna är också endast via 3G (och wifi)! Jag har inte möjlighet att testa 4G, än.
Kuriosa: Jag dök på ett av områdena när det krävs att jag kör MF93D på batteri - om den är avstängd och jag skall starta den krävs att jag drar ur strömsladden, annars visas bara batteriladdningssymbolen. Märkligt men sant. så fort jag får "Välkommen" kan jag ansluta strömmen igen.
Kuriosa 2: Batteriet håller utan vidare de 8 timmar jag bryter strömmen över natten. Trots att MF93D är ansluten den tiden, alltså.
Inget SINR-värde, alltså. På 3G har jag de värden jag redovisade tidigare (ungefär följande):
RSCP -101dBm (det här ligger mellan -97 till -105, oftast runt 100)
Ec/Io -3.5dB (det här pendlar upp till 7,0, enstaka gånger 10-11, oftast runt 4,5)
RSSI -98dBm (det här är stabilt runt -96 till -98