Tråd: Diskriminering?
Hej!
Jag har lyckan? av att bo på landet och har då givetvis ingen möjlighet att ansluta mig till ADSL tjänster. Mitt alt. är ett mobiltbredbandsabb. Detta är minst sagt tråkigt då alla operatörer har surftak. Mina tonårsbarn surfar snabbt och effektivt till alla möjliga bandbreddsslukande tjänster (youtube osv..) och detta surftak slår man snabbt huvudet i.
Jag har i dagarna kontrollerat mina möjligheter att byta operatör, mao. kollat så jag har täckning, så har inte varit fallet innan nämligen. Endast TRE har kunnat ge oss uppkoppling. Nu finns även Tele2 och Telia i etern..
I nuläget tänker TRE inte uppgradera (nu går det i 0.384) så för att få turbo i någon form är det Tele2 el. Telia som gäller... med surftak....
Jag har för någon dag sedan varit i kontakt med tele2 (de har inte svarat ännu) och idag med Telia för att se om vi som Inte kan koppla upp oss via kabel kan få någon form av abb. där det inte finns surftak, rimligt? ADSL finns det ingen speciell begränsning på..
Jag har likaså kontaktat PTS ang. detta faktum då jag tycker det lite tillspetsat läge..
Någon mer som irriterat sig på surftak?
Bob ...
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh