Tråd: service o genomgång på IP kameror efter vintern - summa sumarium
Har nu flyttat runt lite av dom kameror jag har och kollat lite på dom.
från början (sedan förra hösten)hade jag följande kameror gjorda för inomhusbruk.
1 st D-link 932L = trasig ingen bild. inne kamera som satt i ett kall förråd.
4 st D-Link 942 från början.
1 av dom dog bilden på(satt ute) och med kontakt med deras support så gällde inte garantin längre då jag
målat kameran svart för att inte synas lika bra som när den var vit trasig - Du får gissa om det blir
något köp av D-link igen?
dom andra 2 942L D-Link som är kvar fungerar IR inte 100% så man får inte alltid bilder
eller videoclip vid motion detektion, och skärpan har försämrats avsevärt (oskarp och grynig) 640x480 kamera dock men duger inte längre till att identifiera någon person då bilden är för dålig på ett par meters håll (kanske på dagtid dock) = du får åter igen gissa om det blir flera D-link
2 st Focam kopior som jag dödade i samband med fw uppdatering = mitt fel 640x480 kameror grynig
skärpa började komma. satt i kallgarage
1 st VstarCam 720hd som endast kan skicka foto till windowsdator inte ens till ftp med bilder) dock bra
skärpa (men inte så mycket använd heller) men duger endast till dörr kamera för att se vilken som ringer
på dörren möjligtvis.
1 st Maygion 720hd från pete på Micro_sat_uk nyinköpt men har bra skärpa men heller ej så gammal.
sitter ute, så tiden får avgöra hur pass bra den är efter ca 6 månader.
1 st Maygion kopia tubkamera med 25 ir dioder på... 640x480 kamera som håller en ok skärpa fortfarande,
dock ej videoclipp till ftp.
nja... vad man ska köpa här näst för att ersätta det skräp man har så verkar Mayigon kanske vara en lågbudget alternativ ? tiden får utvisa hur pass bra skärpan är efter något halv år eller så
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? )