Tråd: Hur får jag stabillare internet anslutning med ett m-90 modem?
Hej, jag hittade just på forumet och har läst lite ur några trådar om m-90:in som @Discover har skapat men mesta dels av informationen som andra användare skriver är alldeles för avancerad för mig efter som att jag inte är inläst på området. Så jag provar att skapa en egen tråd i förhoppning om att få lite upplysning.
Jag har fått ett m-90 modem för användning i jobbet som lastbilschaufför, jag åker mellan Hudiksvall och Oslo. Det problem jag har är att det tappar anslutning till internet, stillastående och under färd (en omstart brukar få det att fungera igen) det händer också att det hänger sig så att man måste bryta strömmen för att få det att fungera igen men detta händer inte lika ofta nu när jag tagit ur batteriet och driver det med hjälp av 12v:s laddaren (känns i alla fall som att det har hjälpt, om inte annat så blir det inte lika varmt).
Jag undrar om en extern antenn kan hjälp till att öka stabiliteten på internet anslutningen?
Och om så vad är en bra produkt att använda? Jag gissar på att net1:s egna antenner inte är optimala alternativt säljs till överpris.
Vad heter den typ av anslutning som är på modemet?