Tråd: Tele2 gör om mitt abonnemang mot min vilja!
Sitter på ett XL 4G abonnemang sedan tidigare (XL 4G = obegränsad förbrukningsmängd) och fick idag ett brev från Tele2 där de säger att de från morgondagen, 14 mars 2014, byter ut mitt existerande abonnemang till ett nytt abonnemang som har en förbrukningsgräns på 70 GB/månad.
Jag får alltså från morgondagen betala samma pris på 500 SEK inkl. moms men får nu en begränsning på 70 GB/månad.
Jag har ingen bindningstid kvar på mitt XL 4G enligt Tele2 och därför får Tele2 då göra så här. Hade jag dock haft bindningstid kvar så skulle dom inte få nedgradera mig på detta sätt innan bindningstiden tagit slut.
Men det sjuka är även att det står klart och tydligt i deras avtal att de måste informera kunderna minst en månad i förväg innan de byter någon abonnemangsform. Men enligt brevet så byter de abonnemangsform för mig dagen efter att jag mottagit brevet.
Frågan är nu om Tele2 kan göra så här? D.v.s. nedgradera mig och byta min abonnemangsform dagen efter att jag mottagit brevet.
I deras avtal står det även att om jag brukar det nya abonnemanget imorgon den 14 mars så godkänner jag deras nedgradering.
Modem: Huawei E3276 + Dovado Tiny.
Avstånd till 3G mast: 1016 meter med fri siktlinje mellan modem och mast.