Tråd: Nerladdningsgräns
Är det inte lustigt att man sätter en nerladdningsgräns som är så låg att man egentligen inte har praktisk användning av mobilt bredband?
Som i mitt fall där ingen operatör har byggt ut ADSL tex. så är jag och min familj är hänvisade per automatik till mobilt bredband.
Om vi då tex. använder Telias mobila bredband är gränsen 5G/mån, utan att vara raketingenjör kan man räkna med: mina 2 döttrar kollar youtube (tex 10 filmer per dag x2), jag kollar kanske någon film min fru kollar aftonbladet osv... allt detta gånger 30 dagar..har man turbo3 hamnar betydligt över denna gräns. Hur tänker man?? Telia butikerna berättar också att : Du kan kolla film på nätet, o lyssna på radio osv... jojo, i 10dagar??
Mja, jag tycker att det är: Orelevant marknadsföring, eller man lurar en massa människor (vilseleder snarare.), som hästhandlare ungefär...
Jag har kontaktat Teliabutiker och deras försäljare och påtalat detta och när de väl tänker efter förstår även de att det inte håller.
Jag och min familj kommer lätt upp i 7Gb per månad och då fildelar vi inte, inte heller ligger vi och laddar ner. man kan då notera att vi endast har 0,384 som teoretisk hastighet! Vore ju intressant att se hur det såg ut om vi dessutom kunde surfa med tex. turbo3G.
Små funderingar.... finns det andra som observerat detta lustiga marknadsföringslurendrejeri? (Vilket långt ord!!! )
BobTheBuilder.
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh