volmar skrev:Kul ole, hur långt har du till masten och vilka antenner kör du med?
Har aldrig kommit över 4600 kbps mot högmasten i Gävle 2,4 mil bort.
Visst är det kul,... lätt att få intrycket här på forum att det annars går för nedmontering ju,... (populärt för alla proffs-gnällare)
Fast jag har 4 mil till mast, antenn är en TV2 antenn som jag hittad i slutet på 70 talet på en trädgårds-tipp, 2de. NMT400 bil-antenn med för liten jord-plan, (ungefär samma verkning som dom som medföljer), bild på 'stora' antenn hittar Du i annan tråd,...
Sen använda jag bra mycket tid att hitta rätt stället att hänga upp den där antenn,...!
Verkan/nyttan utav den 2de. antenn är i praktisk användning minimal, jag kan köra helt utan med samma data på radiolänk samt nedladdning,... har dok för psykos-effekten, kan ju alltid öka stabiliteten,...(?)
Data på radiolänk är dok ej ett mått på nedladdning-hastighet, vilket jag fik erfara under gårdagen, och då upptäckte den 3de. carrier, hastigheten var då, och är nu, svår att driva över 1Mb vart jag normalt vid tiden brukar ha 3-4Mb med 2 carrier, så där, hoppas jag, blir nog bytt och skruvad bakom, antar jag,... (annars blir jag med gnällig)
4600kbps,... beror ju på vad man testar mod samt tidspunkt osv. tidigare, med 2 carrier, kunna jag ha spikar på 6000kbps, (max), under någon sekunder, fast har man 'RT monitor' ser man ju att det hoppar upp och ner hela tiden,...
jonasolof skrev:3072 är högsta nivå väl.
visst,... 3072 / 1024:= 3.0 x 3:= 9.0 megabit per sekund, och är nog max,...(?)
<ole>