Sv: ASUS RT-AC68U
yeyyy
Det knepiga är att han även fick en nykompilerad drivare för ARM..... måste ha varit extra pinsamt för ASUS
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Asus » ASUS RT-AC68U
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
yeyyy
Det knepiga är att han även fick en nykompilerad drivare för ARM..... måste ha varit extra pinsamt för ASUS
Merlin fick ut ett testfirmware för AC68 och det rullar på fint (se merlintråden)
okey.....ska kolla thx
även asus har ny fw ute nu
http://www.asus.com/se/Networking/RTAC6 … t_Download
ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.374.542
Fixes
1. Fixed the CTF lock handling mechanism.
2. Updated the descriptions in WDS page.
3. Updated the descriptions in VPN client and Time Machine pages.
4. Fixed the USB modem connection issue in load balance mode
@plun
körde du in merlins beta fix_2 ?
körde in den o kanske lite kvickare på internet sidor... eller järnspöke
@plun
körde du in merlins beta fix_2 ?körde in den o kanske lite kvickare på internet sidor... eller järnspöke
Yep, installerade den imorse och har sedan inte varit hemma på hela dagen, har enligt hon som bestämmer i huset funkat bra iaf
Med all sannolikhet så fick Merlin drivaren som är med i ASUS nya firmware och det är det viktigaste fär mig.
Snabbt o rappt har det varit hela tiden
uplever att trafiken stannar (fastnar ibland) oavsett site man är mot... även intern överföring till NAS stannade i överföring så jag provar deras nya asus fw i stället för och se
kopplat mot 68u så här nu
usb kabel sitter i Usb 3 på routern allt spänningssatt
OK....perfekt att AC68 listade ut att det satt en hub där och kopplade upp modemet
En sak jag funderat på är hur modemet hanterar att man har en antenn isatt och kopplar bort sin egen ? (som du har)
Jag har mitt modem 1m bort från WiFi-"infernot" och har då även antenn inkopplad, men modemet borde ju bara koppla bort sin egen antenn!
har 2 st antenner.... 1 i varje utag
vad som sagt i forumet så kopplar den bort interna antennen om man kör med externa antenner(eller så har jag missuppfatta det hela.... igen )
modemberoende, är detta.
Stoppar man i TS9 kontakter kopplas interna antenner bort, afaik/svjv.
ej ts9 på e3276
Samma med det modemets crc9. Fast alla crc9 kontakter sitter inte bra och då kan omkopplingen glappa.
har märkt att det sitter dåligt
använder man fel kontakt = nytt modem
eller ny sladd.
huawei smått puckade med olika kontaker på sina modem
kontakten är kanske ok i modemet även om jag inte förstår varför man byter.... men den som gör kontakterna borde kunna göra en som sluter fast mera kan man tycka
Nytt bygge, ver 3.0.0.4.374.38
http://forums.smallnetbuilder.com/showt … hp?t=14691
jupp såg den nyss..kör den
jupp såg den nyss..kör den
Snabbare WiFi är det..... Klart märkbart på 5Ghz!
okey...trevligt..
knepig sak.... om man kör med spänningssatt hub som jag gör så finns ej modemet i routern enligt bild
fast fungerar gör det?
knepig sak.... om man kör med spänningssatt hub som jag gör så finns ej modemet i routern enligt bild
fast fungerar gör det?
Jo vi var inne på det tidigare angående en USB-hub, routerns identifiering av anslutna "pryttlar" till USB-ingången blir lite knölig, för först ser routern huben och sedan även ett modem men skickar då ändå iväg sina kommandon och det funkar.
Man ser det i detalj i systemloggen.
Kan inte bryta min uppkoppling just nu för att själv testa! ( då blir man avrättad eller får städa hela dagen )
jo...men funkar som sagt... stökade lite att koppla upp modemet då man reset router vid den nya fw.s från merlin..
en sak som jag märkte skillnad på är att min ftp server går snabbare att få kontakt från internet med den nya fw än med asus original. possitivt
sedan går det att diskutera dina 2 val.... frågan är vilket som är värst?
ytterligare en ny version av xxx.38 versionen
https://www.mediafire.com/folder/bkfq2a … e5xc252czd
uppd 38_1
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Asus » ASUS RT-AC68U