Jonny skrev:@Loskins
känner igen ditt fonmen...hände även mig med telians fw (modem 3276 Telia kontantkortsmodem) bytte fw i Asus routern i går då jag trode det kanske var merlins fw 37 o även 37-2 som gjorde detta
får kolla mitt modem
Du har senaste firmware iaf vad vi kom fram till i din köp/antennuttagstråd.
Ett annat trubbel med E3276 är att det drar en massa ström när det ligger på hög last samt/eller långt avstånd till en mast, ev är det så att även en ASUS-router ligger på gränsen med att mata modemet. (säkra erfarenheter från ROOter-projektet) Jag kör mitt modem via en externt spänningsförsörjd USB-hub.
Tebaks till cdc_ncm:
Med tidigare firmware så fick man då en massa kärnnotifikationer från cdc_ncm drivaren och tidpunkten för dessa sammanföll med när modemet segade ner. (du kör då inte de här drivaren som behövs för full LTE/4G hastighet)
ASUS använder cdc_ether-drivaren som är långsammare.
De här kärnnotifikationerna har diskuterats i ROOter-projektet och man ser även dessa i ROOters system-logg och de ska vara bortpatchade i senare kärnversioner men jag är ganska säker på att Huawei ändrat något i modem-firmwaret som löst det här.
Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U, 1 st IP kamera D-link DCS-932L. TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart