Tråd: Tre dk: upplåsning av modem-telefoner
Vet ej om det funkar, men är en sida jag hittade på 3 dk. http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hja … Laasekode/
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Upplåsning av modem » Tre dk: upplåsning av modem-telefoner
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vet ej om det funkar, men är en sida jag hittade på 3 dk. http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hja … Laasekode/
Bra länk. Man finner bl a danska Tres fw till B593. Anmärkningsvärt att en operatör ger upplåsningstips. Det finns mycket mer, om flashning av modem osv.
Jag kompletterade rubriken och klistrade tråden.
Har inte testat själv, men tydligen ett program som gör att man kan låsa upp sin b593. Finns längst ner på sidan http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hja … pgradering
Testade och försökte låsa upp min note 2 med de funkade inte. Den sa bara att den såldes upplåst på 3.dk
kollar nog att det är deras egna prylar, annars får dom nog på nöten av andra operatörer... :-)
med andra ord, fimpa klistret om inte verifierat att det funkar 100%
Avklistrat (hej SAOL, nytt ord)
Testade med en mobil låst till 3 Sverige, får meddelandet att den är upplåst. Samma sak med ett modem.
Som G-Man säger kommer de ju inte låsa upp andra operatörers produkter.
Hehe...
Vilka skojare! Wallenbergs clowner!
Har låst upp två mobiler via denna tjänst hos 3 dk.
Båda var av fabrikat Sony Ericsson och koden kom via mail.
Har låst upp två mobiler via denna tjänst hos 3 dk.
Båda var av fabrikat Sony Ericsson och koden kom via mail.
Jo desto värre om du nu kan stoppa i en annans operatörs simkort och köra... huga!
Nån på Tre får nog begå harakiri...
Efter närmare eftertanke är det kanske dags för TREs "överclown" Hörnfeldt att göra ett uttalande.
Vissa har ju extrema kontakter samt baktalar allt vad andra operatörer gör!
Bra gjort av tre ett utmärkt alternativ för att kunna låsa upp telefoner efter 24 månader eller mer som inte är värda att lägga 350kr på.
Bra gjort av tre ett utmärkt alternativ för att kunna låsa upp telefoner efter 24 månader eller mer som inte är värda att lägga 350kr på.
Jo... Tre Sverige tar säkert betalt!
är det enbart tre-låsta som det funkar med? eller måste det vara tre-dk ?
eller måste dom vara +tre år ?
eller funkar det med andra operatörers som är +tre år?
detta måste utredas, anledningen att flera försök till upplåsning som misslyckas låser enheterna, ala soft-brickar dessa.
därav min petighet så besökare på forumet inte trashar sina 'dyra' modem/fåner m.m.
infon sökbar via google, så oregistrerade kan använda infon fel.
är det enbart tre-låsta som det funkar med? eller måste det vara tre-dk ?
eller måste dom vara +tre år ?
eller funkar det med andra operatörers som är +tre år?detta måste utredas, anledningen att flera försök till upplåsning som misslyckas låser enheterna, ala soft-brickar dessa.
därav min petighet så besökare på forumet inte trashar sina 'dyra' modem/fåner m.m.
infon sökbar via google, så oregistrerade kan använda infon fel.
Det kan ju vara så att TRE Dk är mer desperata än TRE Sv....... hmmm ? Hutchison-gänget kan ju bli missnöjda med pengautfallet!
sedan är hårdvarulåsningen så extremt meningslös då,
dom skickas med tex abg med fleraårsbindningstid, så spelar ingen roll vilken operatör dessa används med pengarna rullar in iaf.
gällande tex kontantpaket så är det normalt billigaste som skickas med, och startpriset gör att operatören knappast går back ivf annars behöver bean-räknar avdelningen skickas på matte kurs :-)
sedan är hårdvarulåsningen så extremt meningslös då,
dom skickas med tex abg med fleraårsbindningstid, så spelar ingen roll vilken operatör dessa används med pengarna rullar in iaf.gällande tex kontantpaket så är det normalt billigaste som skickas med, och startpriset gör att operatören knappast går back ivf annars behöver bean-räknar avdelningen skickas på matte kurs :-)
Jo "skojare" kallas det Kiviks marknad är annars en tummelplats för dessa
Hörnfeldt i spetsen!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Upplåsning av modem » Tre dk: upplåsning av modem-telefoner