idgforum skrev:Job skrev:Jo, just kombinationen av att det är två timmar realtid och att det tar två minuter eller mer för att se reklamen gör det hela i praktiken för besvärligt att använda. Om supporten bekräftar att det är så här det är tänkt att fungera, blir det att gå tillbaka till Fogg.
Anledningen till att jag gav upp Wifog. Och i stan var det hopplöst att få fram reklamfilmen. Tjänsten är långt ifrån mogen. Det blir joors istället.
Jag har också gett upp. Jag gick tillbaka till Fogg.
Jag har fått bekräftat att det är två timmar realtid. Vilket alltså, för de allra flesta, innebär att de tvingas se reklam varje gång de skall använda det mobila nätverket. Det blev, för mig, helt horribelt irriterande.
Jag upptäckte också, när det gäller tiden det tar att se reklamfilmerna, att det verkar skilja ganska mycket mellan äldre och nyare androidversioner. Med 2.3 tar det 2 minuter eller mer medan det med en äldre och klenare specad telefon, men med 4.0, går på under en minut.