1 Senaste redigerad av darthvall (2009-05-17 13:21:14)

Tråd: cappad

nådde idag surftaket. när man ansluter till internet via en browser skickas man till en sida som talar om att taket är nått vartefter man ombeds bekräfta för att kunna fortsätta vara ansluten.

200kbps är också precis vad man får efter cappen. tptest ger mig 193kbps denna eftermiddag. uppströms existerar i princip inte.

man inser ju nu att man inte kommer att kunna använda 3s internettjänst på samma sätt som förr. när jag gick över till dem var det i hoppet att kunna ersätta adsluppkopplningen hyggligt, då man som ung stockholmare aldrig är riktigt säker på var man kommer bo om ett år varför bindningstiden på adsltjänster känns lagom lockande. trist att mobilt internet nu inte längre är ett gångbart alternativ.

har inte utnyttjat linan mer en jag brukar. fildelat en del, streamat lite video, lyssnat på radio alltmedan man ständigt är inloggad på messenger och irc. det blir väl så att man kan glömma fildelning helt i fortsättningen. grattis antipiratbyrån.

dags att byta operatör? finns det någon som fortfarande kör utan tak?

2

Sv: cappad

Telenor är den enda operatören som fortfarande inte tillämpar något tak.

3

Är det någon här som har erfarenheter av Telenor och hur bra deras tjänst fungerar?
Telenor och Tre delar ju nät utanför storstäderna så om Tres användare tankar mycket borde väll Telenors användare drabbas och tvärtom?

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

4

Patrik skrev:

Är det någon här som har erfarenheter av Telenor och hur bra deras tjänst fungerar?
Telenor och Tre delar ju nät utanför storstäderna så om Tres användare tankar mycket borde väll Telenors användare drabbas och tvärtom?

Polaren kör det och fungerar riktigt bra, i alla fall i Stockholm.

5

Kommer mitt e220 från tre att funka med ett simkort från telenor? ser att de har ett abb utan bindningstid vilket jag skulle föredra, men där ligger ju en engångsumma för modemet. för jag äger väl det modemet jag fått av tre när deras bindningstid är slut?

6

darthvall skrev:

Kommer mitt e220 från tre att funka med ett simkort från telenor? ser att de har ett abb utan bindningstid vilket jag skulle föredra, men där ligger ju en engångsumma för modemet. för jag äger väl det modemet jag fått av tre när deras bindningstid är slut?

Du äger modemet sen ja.
Du måste låsa upp modemet för att de skall funka med telenor.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7 Senaste redigerad av darthvall (2009-05-19 20:21:06)

allright, kollade igenom guiden och det ser ju ut som om man kan klara av en upplåsning np. i annat fall är det ju iaf billigare att låta dig låsa upp det än att göra det i butik som jag såg i en trådarna. återstår bara att höra med telenor om det är ok att starta ett abb utan att beställa deras modem, och det verkar ju ologiskt om det inte skulle gå.