Tråd: Wifog - Ny virtuell "gratis-operatör" i Tre:s nät
Operatören Wifog är på väg att dra i gång i Sverige.
De erbjuder gratis surf och två timmars samtal mot att man tar del av reklam.
Trafiken ska gå i Tre:s nät.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Allmänt operatörer » Wifog - Ny virtuell "gratis-operatör" i Tre:s nät
Du måste logga in eller registrera för att svara
Operatören Wifog är på väg att dra i gång i Sverige.
De erbjuder gratis surf och två timmars samtal mot att man tar del av reklam.
Trafiken ska gå i Tre:s nät.
Lite mer info om Wifog:
Det låter ju jättebra, frågan är hur mycket reklam man får i mailen och brevlådan?
Det låter ju jättebra, frågan är hur mycket reklam man får i mailen och brevlådan?
Jag har anmält mig så jag kan rapportera hur det fortskrider.
Har också anmält mig...
Har inget behov direkt av Wifog, men alltid bra att ha...
Samma här - detta måste ju testas
umdra när man får en morgontidning gratis med hjälp av att det är reklam i den.
Idag drar Wifog igång.
Jag fick ett mail där man skulle bekräfta sin address och skapa ett konto hos dem.
Sedan lovar de att skicka SIM-kort inom 1-3 dagar.
Väntar på mailet, fortfarande inte fått något!
Det verkar som om de har lite problem med mail-utskicken.
Jag hade inte heller fått något och läste om andra som hade fått sina mail. Men plötsligt vid 11-tiden kom mailet i alla fall.
Jag reggade mig nu, det tog 5 minuter innan mailet kom.
Nu har mailet kommit, blev ett SIM till frugan också.
Hur går detta med att streama reklam över mobilnätet ihop med omdiskuterad "kapacitetsbrist" och redan hög belastning i nätet?
Då det är brist så prioriterar man och reklamen har väl hög prioritet eftersom de får pengar för den :-).
Någon som vet om det är bara 3g? Eller är det för 4g också?
/ Petter
Någon som vet om det är bara 3g? Eller är det för 4g också?
/ Petter
Wifog säger så här i sin FAQ:
"Vi kommer att erbjuda 4G-hastigehter under första kvartalet 2014."
Försökte se om det gick att portera sitt nummer men hittade ingen sådan information.
Försökte se om det gick att portera sitt nummer men hittade ingen sådan information.
Följande står i FAQ som jag länkade till här ovan:
"Jag vill flytta mitt telefonnummer till Wifog!
Just nu kan du inte det, men vi jobbar stenhårt på att du ska kunna portera ditt nuvarande telefonnummer till oss i framtiden. Vi skickar dig ett mejl när den tjänsten blir tillgänglig!"
Nu kanske jag bör tillägga att jag har alls inget att göra med Wifog om det nu är någon som tycker att jag pratar väl mycket om dem. Jag gör det för att jag tycker det är intressant med en ny operatör, speciellt en som är gratis. Och jag tror att tjänsten kanske kan passa mig som ringer väldigt lite.
Men som sagt jag har inget samröre med Wifog och vet inte mer än det som kommer fram på nätet.
Inget sim-kort här ännu. Beställde när infon kom ut här. Någon som fått?
Idag är väl tidigaste dagen man skulle kunna få något eftersom de började skicka ut igår.
Idag kom SIM-kortet från Wifog.
Så fort jag satte det i plattan och började surfa så blev jag omdirigerad till en Wifog-sida där jag fick fylla i en del uppgifter för att registrera kortet. Sedan visades två reklamfilmer och efter det var det fritt att surfa.
Systemet verkar bygga på att man har två "potter". Dels en datapott på 100MB dels en tidspott på två timmar. Om någon av dem går ner till noll så kan man inte surfa längre utan får "ladda upp" potterna igen genom att titta på två nya reklamfilmer. Man kan titta i förväg innan potten gått ner till noll men då fylls datapotten bara upp till 100MB även om den stod på 95 innan.
I stort sett funkar tekniken rätt smidigt tycker jag, trots att jag läst om överbelastade servrar p.g.a. stor anstormning så funkade det OK när jag testade.
Jag vet inte om jag skulle vilja ha så här jämt. 100MB gör man trots allt av med ganska fort. Men som extra-kort att ha vid resor eller så så är det helt OK tycker jag.
Idag kom SIM-kortet från Wifog.
Så fort jag satte det i plattan och började surfa så blev jag omdirigerad till en Wifog-sida där jag fick fylla i en del uppgifter för att registrera kortet. Sedan visades två reklamfilmer och efter det var det fritt att surfa.Systemet verkar bygga på att man har två "potter". Dels en datapott på 100MB dels en tidspott på två timmar. Om någon av dem går ner till noll så kan man inte surfa längre utan får "ladda upp" potterna igen genom att titta på två nya reklamfilmer. Man kan titta i förväg innan potten gått ner till noll men då fylls datapotten bara upp till 100MB även om den stod på 95 innan.
I stort sett funkar tekniken rätt smidigt tycker jag, trots att jag läst om överbelastade servrar p.g.a. stor anstormning så funkade det OK när jag testade.
Jag vet inte om jag skulle vilja ha så här jämt. 100MB gör man trots allt av med ganska fort. Men som extra-kort att ha vid resor eller så så är det helt OK tycker jag.
Har fått mitt kort och kommer till aktiveringssidan. Fyller i och klickar på "vidare" - sen kommer det till "ansluter", står där och snurrar i evigheter och kommer ej vidare.
edit: funkar nu
svenix skrev:Idag kom SIM-kortet från Wifog.
Så fort jag satte det i plattan och började surfa så blev jag omdirigerad till en Wifog-sida där jag fick fylla i en del uppgifter för att registrera kortet. Sedan visades två reklamfilmer och efter det var det fritt att surfa.Systemet verkar bygga på att man har två "potter". Dels en datapott på 100MB dels en tidspott på två timmar. Om någon av dem går ner till noll så kan man inte surfa längre utan får "ladda upp" potterna igen genom att titta på två nya reklamfilmer. Man kan titta i förväg innan potten gått ner till noll men då fylls datapotten bara upp till 100MB även om den stod på 95 innan.
Har fått mitt kort och kommer till aktiveringssidan. Fyller i och klickar på "vidare" - sen kommer det till "ansluter", står där och snurrar i evigheter och kommer ej vidare.
Händer exact samma sak för mig med.
Aktiverar jag Wifi så lyckades jag igenom aktiveringen men sim kortet ör fortfarande inaktivt.
Säkert överbelastning så det löser sig nog så småningom.
Öppna ny flik i plattans eller telefonens webbläsare så funkar det att surfa
Någon som testat detta i ett modem eller router?
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Allmänt operatörer » Wifog - Ny virtuell "gratis-operatör" i Tre:s nät