Tråd: Testar Tre Maxfart Fri Surf 4g 100GB.
Fick erbjudande om detta paket för 199kr inkl. Huawei 5172 router så jag slog till. Kommer som mest upp i 50mbit ner och runt 20mbit upp. Detta är när jag testar med BBK på min macbook 2010. Med andra enheter som äldre mac, acer iconia a1, lg optimus 4x så toppar jag på ca 32mbit ner. Undrar hur de kan bli så olika resultat?
Hastigheten varierar mycket under dygnet och vid hög belastning på eftermiddagen så saktar det in till 5mbit ibland. Har bara haft bredbandet sedan i fredags men jag tycker överlag att det presterar bättre än glocalnets adsl som låg runt 7mbit och kopplade ner och upp flera gånger per dygn.. Med 4g så har jag hittils haft en mycket stabil uppkoppling. Routern står vid fönstret riktad mot en mast som jag ser långt bort. Har testat att gå runt med routern i alla ändar av huset för att hitta bästa platsen. Får dessa data från routern:
1 PLMN: 24002
2 Tjänststatus: Giltig tjänst
3 RSSI (dBm): -59
4 RSRP (dBm): -83
5 RSRQ (dB): -15
6 Roaming: Nej
Jag är novis och undrar om det är bra siffror?
En till fundering, skulle jag tjäna något på att byta apn till data.tre.se? Routern är låst till bredband.tre.se men den kanske går att låsa upp?